از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 79762

77 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، این روزنامه نوشت: یک ترابایت از داده ها معادل یکصد میلیون صفحه یا یک هزار ساعت ویدئو را می توان روی یک درایو خیلی کوچک ذخیره کرد و به اشتراک گذاشت، اما سرقت اسرار، پیامدهای در پی دارد.در همان زمان متهم شدن«راجر استون» مشاور سابق«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا […]

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، این روزنامه نوشت: یک ترابایت از داده ها معادل یکصد میلیون صفحه یا یک هزار ساعت ویدئو را می توان روی یک درایو خیلی کوچک ذخیره کرد و به اشتراک گذاشت، اما سرقت اسرار، پیامدهای در پی دارد.
در همان زمان متهم شدن«راجر استون» مشاور سابق«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دروغگویی در مورد مجموعه افشاگری هایی که ریشه در اقدام هکرهای روسی داشت، گروهی از فعالان در زمینه شفاف سازی، مجموعه ای از اطلاعات افشا شده از داخل روسیه را منتشر کردند.
دسترسی به اطلاعات دو بخش دارد. بخش بهتر که آسان است شامل دسترسی به اطلاعات افراد مقتدر و موسسات مهمی است که خواستار پنهان ماندن اطلاعات شان هستند.
بخش بدتر، پیچیده تر و مستلزم توجهات دقیق تری است. در این بخش، افشاگری اغلب ناقض قوانین ضد هک یا سرقت است و حریم خصوصی افراد را زیر پا می گذارد. این افشاگری ها می تواند سلاحی قدرتمند، غیرقابل پیش بینی و غیرمنصفانه باشد. این نوع افشاگری زمینه مداخله یک کشور در امور داخلی کشوری دیگر را فراهم می کند.
به عبارت دیگر: هک ایمیل ها واسناد حزب دمکرات آمریکا ازسوی نهاد اطلاعاتی روسیه و انتشار آن درسایت ویکی لیکس،ممکن است زمینه کمک یک قدرت بیگانه به انتخاب رئیس جمهوری در آمریکا در سال ۲۰۱۶ را مهیا کرده باشد.
نیویورک تایمز در ادامه این گزارش به مقیاس گسترده افشای داده ها در سراسر جهان اشاره کرد و از عملیاتی از این دست در آفریقای جنوبی، مجارستان و سنگاپور نام برد.
تغییرات تکنولوژیک، اطلاعات را در معرض آسیب پذیری بیشتری برای هک قرار می دهد، بدان معنا که خودی ها دیگر تنها افرادی نیستند که قادر به افشای اطلاعات هستند.
مهمترین افشاگری ها، آنهایی است که قدرت سیاسی را هدف قرار می دهد. اسناد دیپلماتیکی که در سال ۲۰۱۰ در اختیار ویکی لیکس قرار گرفت، بر دنیای پنهان دیپلماسی، نور افکند.
اسنادی از آژانس امنیت ملی آمریکا که «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق این نهاد در سال ۲۰۱۳ در اختیار روزنامه نگاران گذاشت، کاخ سفید و کنگره را برآن داشت محدودیت های جدیدی بر جاسوسی از آمریکایی ها اعمال کنند.
اسناد پاناما که در سال ۲۰۱۵ در یک روزنامه آلمانی منتشر شد، منجر به تحقیقات گسترده در مورد فرار مالیاتی و پولشویی در سراسر جهان شد.
در ارتباط با این مساله می توان به افشای ۲۰ هزار ایمیل کمیته ملی دمکراتیک آمریکا و ۲۰ هزار صفحه دیگر ازایمیل های مربوط به «جان پودستا» مدیر ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» اشاره کرد که استون به دروغگویی در مورد آن متهم است.
این تخلف که از حمایت روسیه در زمان برگزاری رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا برخوردار بود، ماهیت مبهم مزاحمت هایی از این دست را نشان می دهد.
برای ترامپ و حامیان وی، این ایمیل ها، یک بهره وری انتخاباتی به همراه داشت و نمایش حقایق پنهان کلینتون را توجیه می کرد.
اروپام**۹۱۰۹** ۱۵۹۰

انتهای پیام /*


سیاسی


افشای داده ها


راجر استون


کلینتون

نظرات بسته شده است.