از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78064

235 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، مهدی یوسفی جمارانی عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی روستاهای مزداران، انزها، گذرخانی، ماهیان، دهگردان، گچه و آتشان از توابع دهستان حبله رود که در مسجد روستای مزداران برگزار شد افزود: منتخبان مردم محدودیت هایی دارند که آنها را از تصمیم گیری های شخصی باز می دارد؛ لذا توجه به […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، مهدی یوسفی جمارانی عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی روستاهای مزداران، انزها، گذرخانی، ماهیان، دهگردان، گچه و آتشان از توابع دهستان حبله رود که در مسجد روستای مزداران برگزار شد افزود:
منتخبان مردم محدودیت هایی دارند که آنها را از تصمیم گیری های شخصی باز می دارد؛ لذا توجه به این مسائل برای تصمیم گیری بهتر ضرورت دارد.
به گفته وی بودجه و اعتبارات محدود است و باید با مدیریت هزینه شود.
یوسفی جمارانی همچنین تصریح کرد: روستاها باید برنامه محور حرکت کنند؛ نیازهای روستا باید با بررسی های دقیق اولویت بندی شوند تا بتوان با اعتبارات موجود آنها را مرتفع ساخت.
وی همچنین تاکید کرد: در برگزاری جلسات شورا حتما باید موارد قانونی ازجمله حد نصاب تعداد اعضا برای رسمیت دادن به جلسه رعایت شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از مهمترین راهبردهای توسعه فیروزکوه گردشگری است، لذا مسئولان روستایی باید توجه ویژه ای به مدیریت پسماند داشته باشند تا حضور گردشگران در روستاها و مناطق گردشگری شهرستان منجر به نتایج مخرب نشود.
وی گفت: حدود ۶۰ درصد حیوان گزیدگی در روستاها اتفاق می افتد، لذا دهیاری ها باید با شهرداری فیروزکوه قراردادی منعقد کنند تا شهرداری اقدامات لازم برای جمع آوری سگ های بلاصاحب را انجام دهد.
فرماندار فیروزکوه همچنین با بیان اینکه امروزه دیگر شاهد تعیین تکلیف خودمحور کدخدایان در روستا نیستیم گفت: از مهمترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی، می توان به تشکیل شوراهای اسلامی اشاره کرد.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان روستایی جهت ایجاد امید و نشاط با مردم گفت و گو و اقدامات صورت گرفته را برایشان بازگو کنند.
به گزارش خطرنگار، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از دستاوردهای جامعه پس از انقلاب، افزایش آگاهی مردم، شفافیت و پرسشگری است.
قاسم میرزایی نیکو ضمن بیان اینکه شرایط زندگی مردم طی عمر ۴۰ ساله انقلاب بهبود یافته است، افزود: قطعاً همچنان مشکلاتی در کشور وجود دارد که با احساس مسئولیت و تلاش مرتفع خواهند شد.
وی تاکید کرد: در طول تاریخ هیچ کشوری مانند ایران مورد تهاجم و تحریم قرار نگرفته است اما کشور ما با روستاهای پویا و پربار دارای ظرفیت داخلی بسیار بالایی است.
این مقام مسئول بیان داشت: روستائیان باید در جهت ایجاد درامد پایدار در روستا، وحدت داشته باشند؛ اعتبارات روستایی مبالغ قابل توجهی هستند که نباید بدون برنامه ریزی ودر مسیرهای غیرضروری هزینه شوند.
میرزایی نیکو ابراز کرد: از تمام طرح هایی که به رشد و تعالی جایگاه روستا کمک کند استقبال خواهیم کرد.
نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس تصریح کرد: همواره در تلاش هستیم تا مشکلات فیروزکوه و روستاهای تابع را در سطح شهرستان، استان و ملی پیگیری و برطرف سازیم.
به گزارش خطرنگار، لایروبی رودخانه ها، مسئله آب شرب، افزایش بافت روستا، مسیرهای دسترسی، عدم اینترنت پر سرعت، سوله های ورزشی از عمده مشکلات مطرح شده از سوی دهیاران و اعضای شورای روستاهای مذکور در این جلسه بود.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر ۳۳ هزار نفر دارای دو بخش مرکزی با ۴۴ روستا و بخش ارجمند با ۱۵ روستا در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/۹۸۹۷ //۶۱۳۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


شورای هماهنگی


روستا


فیروزکوه

نظرات بسته شده است.