از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77835

78 بازدید

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی خطرنگار، از پایگاه خبری ساینس، بر اساس این تحقیقات تاثیر منفی عدم استفاده از عینک و کم خوابی بر سلامت روان افراد بالغ بیش از آثار منفی استفاده از فناوری های دیجیتالی است. در حال حاضر پیامدهای استفاده از فناوری های دیجیتال بر سلامت روان و رشد […]

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی خطرنگار، از پایگاه خبری ساینس، بر اساس این تحقیقات تاثیر منفی عدم استفاده از عینک و کم خوابی بر سلامت روان افراد بالغ بیش از آثار منفی استفاده از فناوری های دیجیتالی است. در حال حاضر پیامدهای استفاده از فناوری های دیجیتال بر سلامت روان و رشد کودکان، محل بحث است.
در این تحقیقات اطلاعات مربوط به ۳۵۰ هزار کاربر در آمریکا و انگلیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و برای دستیابی به اطلاعات با معنی از شیوه ای موسوم به Specification Curve Analysis یا (SCA) استفاده شد. در این شیوه، اطلاعات با استفاده از تمام ویژگی های قابل جایگزینی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
بر اساس این تحقیقات استفاده از فناوری های دیجیتالی تنها به میزان ۰٫۴ درصد بر سلامت روانی جوانان اثرگذار است. بر اساس این تحقیقات مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی بیشترین تاثیر منفی را بر سلامت روانی جوانان دارد. همچنین اثر منفی قرار گرفتن تحت زورگویی سایرین ۴ برابر بیشتر از به کارگیری فناوری های دیجیتالی است.
در این تحقیقات تنها مدت استفاده از فناوری های دیجیتالی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است و توجهی به زمان و نحوه به کارگیری این فناوری ها نشده است.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Human Behavior منتشر شده است.
علمی (۶)**۹۲۵۹**۱۴۴۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


تجهیزات دیجیتالی


فناوری های دیجیتال

نظرات بسته شده است.