از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77153

130 بازدید

محمدرضا آهنچیان عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، با بیان اینکه فنی حرفه ای و علمی کاربردی مرکز تربیت دانشجوی کاردانی و تکنسین محسوب می شود، ادامه داد: برنامه ششم توسعه این اجازه را به وزارت علوم داده که تعداد این دانشجویان تا ۳۰ درصد افزایش یابد درحالی که جامعه […]

محمدرضا آهنچیان عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، با بیان اینکه فنی حرفه ای و علمی کاربردی مرکز تربیت دانشجوی کاردانی و تکنسین محسوب می شود، ادامه داد: برنامه ششم توسعه این اجازه را به وزارت علوم داده که تعداد این دانشجویان تا ۳۰ درصد افزایش یابد درحالی که جامعه دانشجویان کاردانی کمتر از ۲۰ درصد جمعیت دانشجویی کشور است.
وی اظهار کرد: سیاست های برنامه ششم توسعه در جهت گسترش و حمایت از آموزش های مهارتی و فنی حرفه ای در قالب مجوزهای وزارت علوم انعکاس یافته است.
آهنچیان در توضیح این موضوع، افزود: وزارت علوم به مناطق بی بهره از حضور واحدهای فنی حرفه ای مجوزهایی برای توسعه آموزش های مهارتی ارائه داد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی، عدالت اجتماعی، اشتغال پذیری و کاهش سرعت مدرک گرایی در مقاطع بالاتر را اهداف توسعه مراکز فنی حرفه ای و علمی کاربردی اعلام کرد.
این مقام مسئول با یادآوری ابلاغ آیین نامه اجرایی اشتغال پذیری و افزایش توان مهارتی دانشجویان به دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: در این آیین نامه بر جنبه های عملی برنامه های درسی به منظور تربیت دانشجوی مهارتی تاکید شده است به طوری که حتی دانشجویان رشته علوم انسانی هم ضمن آشنایی با مهارت های گروه آموزشی خود بتوانند وارد بازار کار شوند.
یادآور می شود، بر اساس آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ تعداد ۶۵۴ هزار و ۴۴۱ دانشجوی کاردانی در دانشگاه های دولتی و غیردولتی تحصیل کردند.
**۹۴۹۲**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


وزارت علوم


جمعیت دانشجویی


مقطع کاردانی

نظرات بسته شده است.