از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74949

49 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، هنر در تمام جهان به عنوان فراگیرترین و تاثیرگذارترین زبان ارتباطی در مسیر جریان‌سازی و اثربخشی فرهنگی میان عموم مردم شناخته می‌شود.درباره مساله وحدت و ایجاد فرهنگ اتحاد و هم‌دلی بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و منویات خاتم رسولان، پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) می‌توان گفت زبان هنر […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، هنر در تمام جهان به عنوان فراگیرترین و تاثیرگذارترین زبان ارتباطی در مسیر جریان‌سازی و اثربخشی فرهنگی میان عموم مردم شناخته می‌شود.
درباره مساله وحدت و ایجاد فرهنگ اتحاد و هم‌دلی بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و منویات خاتم رسولان، پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) می‌توان گفت زبان هنر توانایی اثرگذاری دوچندانی خواهد داشت.
چرا که مسلمانان در سراسر ایران اسلامی فارغ از هر قوم، نژاد و رویکردی که به دین اسلام در حوزه‌های تشیع و تسنن دارند، جملگی زیر پرچم واحدی به ایران اسلامی در حال حرکت هستند و بی هیچ تردیدی برای تقویت فرهنگ اتحاد و همبستگی تحت نام وحدت اسلامی، می‌توان از زبان هنر برای تقویت روحیه وحدت میان ملت ایران و تمامی مسلمانان و مردم جهان بیشترین استفاده را برد.
در همین ارتباط حسین مسافر آستانه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، وحدت را امری بسیار مهم و سازنده در مسیر قوام یک ملت در ابعاد جهانی دانست و یادآور شد: وقتی مسائلی در حوزه مخالفت با وحدت مطرح می‌شود ابتدا باید ببینیم چه کسانی در این میان از تفرقه مردم بهره‌مند می‌شوند و هیچ شکی وجود ندارد که جز دشمن کسی از تفرقه سودی نخواهد بود.
وی ادامه داد: به همین سبب است که تأکید داریم وحدت باعث قوام فرهنگی، ملی و ایدئولوژی افراد جامعه می‌شود، در حقیقت وحدت، عاملی است که ارتقای مقاومت هر ملتی در برابر تعرض دشمنان را به دنبال خواهد داشت.
مدیر پیشین اداره کل هنرهای نمایشی با تاکید بر اینکه وحدت، عامل اتحاد عمومی است که جز با برآیند قوای متعدد در جامعه میسر نخواهد شد، افزود: تمامی قوای نظام و دولت و یکپارچگی مردم تنها زیر سایه کلمه وحدت است که می‌توانند به اتحاد مبانی ملی و دینی دست یابند و شکی وجود ندارد هنر در این میان نقش بسیار اساسی و مهمی را ایفا می‌کند.
به گفته مسافر آستانه آثار هنری در هر موضوعی در حوزه رویکردهای ملی و دینی، به ویژه با محوریت نام حضرت رسول (ص) که خودشان عامل وحدت بودند می‌تواند به معرفی هنر ایرانی و اسلامی در شکل جهانی کمک شایانی برساند و در این میان هدف مهمی مانند وحدت ایدئولوژیک جهان اسلام را نمی‌توان از خاطر دور داشت که برای تحقق آن زبان هنر می‌تواند نقش مهم و بی‌بدیلی ایفا کند.
مدیر پیشین مجموعه تئاترشهر و پردیس تئاتر تهران با اشاره به اینکه پیام دین اسلام برای کل بشریت است چرا که برای رهایی کل بشریت آمده و وحدت ملی و وحدت جهانی را مدنظر قرار داده است، افزود: در این میان حضرت رسول به عنوان عامل اصلی این وحدت نه فقط برای مسلمانان که برای بسیاری از افراد و بیداردلان سایر ادیان می‌تواند الگویی بی‌مثال باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی ایران و هنرمندان آن نسبت به مقوله وحدت و مبانی اصول اسلامی در خلق آثار هنری، آیا هنر و هنرمندان ایرانی می‌توانند در آثارشان موضوعی به نام وحدت را به مخاطبان جهانی صادر کنند؟ گفت: در این مبحث شکی وجود ندارد که هنرمندان ما در تاثیرگذاری و تولید آگاهی در افکار اجتماعی جزء بهترین‌ها در جهان هستند.
دبیر پیشین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یادآور شد: ما نیروهای انسانی فوق‌العاده ارزشمندی داریم که اگر حمایت خوبی از آنها به عمل آید می‌توانند آثاری که به وحدت جهانی دامن می‌زنند را تولید ‌کنند و با ارائه آن آثار به بسیاری از کشورهای دنیا، تاثیرگذاری خود و فرهنگ و هنر ایرانی را نشان دهند.
فراهنگ**۹۲۶۶** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر


هفته وحدت


حسین مسافر آستانه

نظرات بسته شده است.