از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74659

73 بازدید

جمشید اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس طرح پایش علمی دانشگاه ها در تلاش است تا توسعه آموزش عالی را در کشور معنی دار سازد، از این رو طرح های عمرانی دانشگاه ها را با توجه به توانمندی دولت و […]

جمشید اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس طرح پایش علمی دانشگاه ها در تلاش است تا توسعه آموزش عالی را در کشور معنی دار سازد، از این رو طرح های عمرانی دانشگاه ها را با توجه به توانمندی دولت و شرایط امروز کشور اولویت بندی می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه طرح های عمرانی در دانشگاه ها حتی با وجود شرایط کنونی تعطیل نیست، تاکید کرد: بسیاری از طرح های عمرانی اثرگذار مثل طرح های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد و بیش از ۱۰۰ پروژه پژوهشی، آموزشی و خوابگاهیِ خیرین در حال انجام است.
مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم مهمترین کمبود و نیاز دانشگاه ها را فضاهای ورزشی دانست و گفت: تاکنون ۱۸۰ تقاضا برای ساخت فضاهای ورزشی در دانشگاه ها به وزارت علوم ارسال شده است.
به گفته وی ضرورت دانشگاه ها حتی بیشتر از ۱۸۰ نیاز است چرا که فضاهای ورزشی، اثرگذاری فرهنگی هم دارند.
اسماعیلی در مورد اولویت های دولت برای تکمیل طرح های عمرانی دانشگاه ها نیز خاطرنشان کرد: طرح های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی باید به اتمام برسند چرا که تکمیل نشدن این پروژه ها به ضرر اقتصاد کشور است.
وی در خصوص پروژه های دارای پیشرفت زیر ۵۰ درصد هم توضیح داد: قرار نیست پروژه های زیر ۵۰ درصد تکمیل نشوند اما در مورد آنها باید جوانب احتیاط را به عمل آورد و ممکن است در سال های آینده تکمیل شوند چون اولویت با پروژه های دارای درصد پیشرفت بیشتر است.
به گفته مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم، طرح های عمرانی بیشتر شامل فضاهایی است که باید برای جذب دانشجو در رشته های جدید احداث شود.
**۹۴۹۲** ۱۲۰۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


طرح های عمرانی


وزارت علوم


جمشید اسماعیلی

نظرات بسته شده است.