از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74392

140 بازدید

به گزارش خطرنگار، ‘سعید بادامچی شبستری’ روز پنجشنبه در دیدار با ‘کیم این چول’ رییس دانشگاه مطالعات خارجی ‘هانکوک’ به اهتمام جدی برای تقویت و گسترش همکاری ها میان دانشکده ادبیات فارسی این دانشگاه با دانشگاه های ایران و افزایش تعداد تبادل دانشجویان تاکید کرد. رئیس دانشگاه هانکوک هم در سخنانی ضمن آرزوی موفقیت برای […]

به گزارش خطرنگار، ‘سعید بادامچی شبستری’ روز پنجشنبه در دیدار با ‘کیم این چول’ رییس دانشگاه مطالعات خارجی ‘هانکوک’ به اهتمام جدی برای تقویت و گسترش همکاری ها میان دانشکده ادبیات فارسی این دانشگاه با دانشگاه های ایران و افزایش تعداد تبادل دانشجویان تاکید کرد.
رئیس دانشگاه هانکوک هم در سخنانی ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر ایران در آغاز دوره خدمت در کره جنوبی، بر آمادگی کشورش برای ارتقا سطح همکاری ها و پذیرش دانشجویان بیشتری از ایران در این دانشگاه تاکید کرد.
در ادامه این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی از دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک بازدید کرد و با ‘یو دال سون’ رئیس و اعضای هیات علمی این دانشکده از جمله اساتید اعزامی از ایران و دانشجویان این دانشگاه گفت و گو کرد.
او همچنین در جلسه گفت و گوی صمیمانه با دانشجویان زبان فارسی این دانشکده شرکت و به سئوالات آنان پاسخ داد.
دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه هانکوک بیش از ۴۰ سال پیش پایه گذاری شده است و هر ساله ۳۰ دانشجوی زبان فارسی جدید در آن به تحصیل مشغول می شوند.
این دانشگاه با چند دانشگاه ایران از جمله دانشگاه های تربیت مدرس، علامه طباطبایی و دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان توافقنامه همکاری دارد.
در حال حاضر حدود ۴٠٠ دانشجو، پژوهشگر دوره پسا دکتری، فرصت مطالعاتی و یا عضو هیات علمی ایرانی در کره جنوبی مشغول به تحصیل و تدریس هستند.
برق، الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، شیمی و فیزیک از رشته های پرطرفدار دانشجویان ایرانی در کره جنوبی هستند.
**آساق**۱۹۰۴**

انتهای پیام /*


فرهنگی


ژاپن و ایران


زبان فارسی


روابط دانشگاهی

نظرات بسته شده است.