از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74371

140 بازدید

به گزارش گروه دانشگاه خطرنگار، دانشگاه تهران روز پنجشنبه از برگزاری نشست معاونان فرهنگی دانشگاه های سطح یک کشور در باغ موزه نگارستان این دانشگاه خبر داد.غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی در این نشست، با اشاره به تحرکات دانشجویی از ابتدای آغاز سال تحصیلی جاری در دانشگاه‌ها، […]

به گزارش گروه دانشگاه خطرنگار، دانشگاه تهران روز پنجشنبه از برگزاری نشست معاونان فرهنگی دانشگاه های سطح یک کشور در باغ موزه نگارستان این دانشگاه خبر داد.
غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی در این نشست، با اشاره به تحرکات دانشجویی از ابتدای آغاز سال تحصیلی جاری در دانشگاه‌ها، گفت: عمده خواسته‌ها و تحرکات دانشجویی از آغاز سال تحصیلی جاری تاکنون، با توجه به طبیعت و ویژگی مطالبه‌گری دانشجویان که در این ایام با مسائل خوابگاهی و تغذیه‌ای مواجه می‌شوند، بیشتر صبغه صنفی و دانشجویی دارد.
وی تاکید کرد: دانشجویان کمتر در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطالبه داشتند، اما به طور طبیعی این مطالبات به خصوص در ایام منتهی به روز دانشجو افزایش چشمگیری خواهد داشت.
به گفته غفاری، بسترهای لازم برای پاسخگویی به خواسته‌های دانشجویان باید در عرصه‌های مختلف فراهم شود.
معاون فرهنگی وزارت علوم به تغییر رویکرد دانشگاه‌ها از نخبه‌پروری به کارآفرینی و در نهایت از کارآفرینی به مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها در دوره‌ای اصالت خود را در نخبه‌پروری می‌دیدند. اما امروزه به دلیل این که فضای دانشگاه‌ها همواره با تغییراتی مواجه می‌شود، مسائل فرهنگی نیز اهمیت قابل توجهی پیدا می‌کند.
وی افزود: دیگر این گونه نیست که همانند دانشگاه‌های نسل اول بیشتر با مسائل دانشجویی و آموزشی مواجه شویم، بلکه شاهد تحرکاتی از نوع جنبش‌های احتمالی و سیاسی هستیم.
در بخش دیگری از این نشست، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران با طرح یک سوال، گفت: چه کسی باید برای مدیران آموزش عالی تبیین کند دانشگاه‌ها به چه سمتی برود؟ متاسفانه راهکار درستی از این وضعیت در دانشگاه‌ها نداریم و مشخص نیست در هزاره دوم یا دهه چهارم انقلاب قرار است دانشگاه‌ها به چه سمتی حرکت کنند.
وی افزود: این امر مهم باید در دستور کار قرار بگیرد و مسئولان آموزش عالی بپذیرند وظیفه معاونان فرهنگی، تعیین استراتژی های این عرصه است.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مسئولان به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها توجه نمی کنند، ضمن ارائه یک پیشنهاد اظهار کرد: پیشنهاد می کنم تعیین استراتژی‌های جدید آموزش عالی، از سوی مسئولان بخش‌های فرهنگی برای ابلاغ به دانشگاه ها در دستور کار قرار گیرد.
به گفته سرسنگی، معاونان فرهنگی در هیچ مؤلفه مهم دانشگاه عضویت ندارند و حتی در کمیسیون موارد خاصِ معاونت دانشجویی و هیأت ممیزه نیز ورود پیدا نمی‌کنند.
**۹۴۹۲**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانشگاه تهران


مطالبات دانشجویان


غلامرضا غفاری

نظرات بسته شده است.