از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74350

138 بازدید

احمد غفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، افزود: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ساختار اسناد کشوری مانند سایر کشورها در جایگاه سند بالادستی قرار می گیرد. در واقع، اسناد بالادستی بر تحولات ۵۰ و ۱۰۰ ساله نظارت دارد.وی گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای تنظیم تدابیر سازمان های […]

احمد غفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، افزود: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ساختار اسناد کشوری مانند سایر کشورها در جایگاه سند بالادستی قرار می گیرد. در واقع، اسناد بالادستی بر تحولات ۵۰ و ۱۰۰ ساله نظارت دارد.
وی گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای تنظیم تدابیر سازمان های زیر دستی تدوین می شود و به تعبیر دقیق تر، این الگو نقش سند راهبر را برای تمام اسناد موجود کشور ایفا می کند.
غفاری با بیان اینکه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای اسناد پایین دستی به منزله خط مشی و الگو است، اظهار کرد: سند پایین دستی در سایر مراکز از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی یا هیئت دولت بر اساس نظارت الگوی اسلامی ایران پیشرفت تهیه می شود؛ به گونه ای که برای حرکت کشور محدوده تعیین می کند.
غفاری، مشاهده اثرات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را در دراز مدت ارزیابی و خاطرنشان کرد: مردم در حرکت ها و تحولات تدریجی خود به طور ملموس با اسنادی مانند الگوی اسلامی ایران پیشرفت درگیر نمی شوند؛ چرا که با لوایح و بخشنامه های جزیی در ارتباط اند، اما اسناد بالادستی، تعیین کننده اصلی به نظر می رسند.
این پژوهشگر در این زمینه به ذکر مثالی پرداخت و ادامه داد: وقتی در یک سند بالادستی، نظارت بر فساد مورد توجه قرار می گیرد؛ دستگاه های پایین دستی مجبور به ارائه راهکار می شوند. به عبارت دیگر، تهیه راهکار وظیفه سند پایین دستی است، اما توجه به مسئله ای به نام فساد در سند بالادستی دیده می شود.
به گفته عضو موسسه حکمت و فلسفه ایران، سایر اسناد برای پیشبرد تدابیر و رسالت های خود ناظر بر سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خواهند شد.
**۹۴۹۲**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


سند راهبری


احمد غفاری

نظرات بسته شده است.