از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74248

65 بازدید

به گزارش خطرنگار، مسعود برومند روز پنجشنبه در همایش ملی بررسی همکاری دانشگاه های ایران با سازمان پژوهش های هسته ای اروپا (CERN) در دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: فعالیت‌ ها نشان می ‌دهد که در این کار، توسعه علم صورت می ‌گیرد و سطح کیفی مقاله هایی که از طریق همکاری با این گونه سازمان‌های […]

به گزارش خطرنگار، مسعود برومند روز پنجشنبه در همایش ملی بررسی همکاری دانشگاه های ایران با سازمان پژوهش های هسته ای اروپا (CERN) در دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: فعالیت‌ ها نشان می ‌دهد که در این کار، توسعه علم صورت می ‌گیرد و سطح کیفی مقاله هایی که از طریق همکاری با این گونه سازمان‌های بین‌المللی شکل می‌ گیرد، بالاست.
وی با بیان اینکه هیچ گروهی در دنیا به تنهایی قادر به انجام چنین کارهایی نیست، ادامه داد : علاوه بر داشتن برنامه تحقیقاتی و طراحی یک نظام اجرایی در علم فیزیک، استفاده از تمام توان تخصصی کشور در این زمینه لازم است.
برومند با اشاره به اهمیت علم فیزیک، تصریح کرد: با توجه به تحقیقاتی که در این حوزه صورت می‌ گیرد طرح های مشترک بین‌المللی بسیاری طراحی شده که یکی از مهم ‌ترین و قدیمی‌ ترین آن‌ ها، سرن (CERN) است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته کشور در توسعه طرح سرن مشارکت داشته، تجهیزاتی را ساخته و ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: اکنون به جایی رسیده‌ایم که برای توسعه فعالیت ‌ها نیازمند برنامه‌ ریزی دقیق‌ تر و مشارکت هستیم و لازم است این هم‌ اندیشی را دانشمندان فیزیک ما انجام دهند.
معاون پژوهشی وزارت علوم، شیمی را یکی از پایه‌های اساسی علم در تحقیقات حوزه علوم هسته ای برشمرد و افزود: پژوهش های این بخش باید بتواند ارتباط بهتری با حوزه‌ های کاربردی تر برقرار کند.
برومند تاکید کرد: تحقیق های کاربردی در پیشبرد فناوری‌ های صلح‌ آمیز علوم هسته‌ای موثر است که در زمان حاضر در وزارت علوم به خوبی صورت می‌ گیرد.
وی رشد انتشارات علمی کشور در دنیا را در زمره نخستین کشورها دانست و تصریح کرد : بخش قابل توجهی از حدود ۵۴ هزار انتشار نمایه شده بین‌المللی، به فیزیک و دیگر علوم پایه اختصاص دارد.
برومند تاکید کرد : با ارتباطات بین‌المللی که از گذشته شروع شده است، مشارکت ما در طرح ‌های بین‌المللی نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد و دستاوردهای بهتری برای کشور فراهم می کند.
رئیس همایش این همایش گفت : بیش از یکصد کشور در سازمان پژوهش های هسته ای اروپا (سرن) مشارکت دارند و هر کشور به فراخور وضعیت خود مشغول همکاری است.
احمد شیرزاد افزود: سرن تجلی یک همکاری صلح‌آمیز بین‌المللی است و برای همه کشورها سود و فایده دارد و باید با یک نقشه و برنامه همه دانشگاه‌ ها در این موضوع سهیم شوند.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این همایش گفت: بر اساس مستندات بین المللی، در سال ۲۰۱۷ رشد تولیدات علمی ایران هشت و ۹ دهم درصد بوده که رشد نخست دنیا محسوب می شود.
سید محمود مدرس هاشمی اضافه کرد: در سال ۲۰۱۲ ، یک و سه دهم درصد از تولید علم دنیا را داشتیم و در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۸ این عدد به دو و یک دهم درصد افزایش پیدا کرده است.
همایش ملی بررسی نحوه همکاری دانشگاه های ایران با سازمان پژوهش های هسته ای اروپا(CERN) با تأکید بر ارتقای همکاری ها با این مؤسسه علمی بین المللی، در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
سرن(CERN) آزمایشگاه تحقیقات هسته‌ای اروپا و محلی برای اجتماع دانشمندان برای بررسی آخرین پیشرفت‌ های علمی در زمینه هسته‌ای و ذرات و فناوری ‌های اطراف آن است که در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد و وظیفه اصلی آن یافتن و مطالعه ساختار ماده در کوچکترین ابعاد قابل دسترس است.
۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


فعالیت


سرن


هسته ای

نظرات بسته شده است.