از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74244

148 بازدید

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، از خانه ملت، «میتسوگو سایتو» در دیدار با با علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از آغاز مأموریت رسمی اش در تهران، اظهار داشت: گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری با پیشینه فرهنگی غنی و تمدنی کهن که از […]

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، از خانه ملت، «میتسوگو سایتو» در دیدار با با علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از آغاز مأموریت رسمی اش در تهران، اظهار داشت: گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری با پیشینه فرهنگی غنی و تمدنی کهن که از نقش و جایگاه مهمی در منطقه و جهان برخوردار است، همواره مورد توجه و پیگیری مسئولان سیاست خارجی ژاپنی قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به سابقه نود ساله مناسبات دیپلماتیک دو کشور افزود: مناسبات تجاری و فرهنگی ایران و ژاپن به بیش از هزار سال می رسد و کشورش خواستار توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران است.
سایتو افزود: تداوم ارتباط با ایران در عرصه های مختلف برای ژاپن از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این خصوص تلاش ها و پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
سفیر جدید ژاپن در تهران تاکید کرد: در طول دوره مأموریتم در تهران در راستای گسترش ارتباطات دوستانه دو کشور در همه زمینه ها، تلاش می کنم.
علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور، گفت: توانمندیهای فراوانی در ایران و ژاپن وجود دارد که می توان با برنامه ریزی مناسب از آن در جهت گسترش مناسبات فیمابین بهره برد.
وی افزود: توسعه و تقویت مناسبات پارلمانی میان مجالس ایران و ژاپن از اهمیت فراوانی برخوردار است و راه را برای گسترش تعاملات دوستانه دو کشور هموار میکند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رفتار آمریکا در نقض قوانین و تعهدات بین المللی از جمله توافق برجام تاکید کرد: ایستادگی و مخالفت در برابر اقدامات زورگویانه و یکجانبه آمریکای ترامپ از سوی سایر کشورها، مانع از تداوم و گسترش رفتارهای غیرمنطقی این کشور در عرصه جهانی میشود.
بروجردی یادآور شد: کشورهای اروپایی امضاء کننده برجام، باید به تمامی تعهدات خود در این توافق عمل کنند.
وی با اشاره به تحریم های ناعادلانه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان گفت: زورگویی و اعمال فشار آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مسئله تازه ای نیست و قدمت آن به بیش از چهار دهه باز می گردد و تاکنون جز کمک به کاهش وابستگی علمی و فنی به خارج و اتکاء به دانش بومی و توانمندی هایمان اثری دیگری نداشته است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: توسعه و گسترش مناسبات دوستانه با ژاپن در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیام**۹۳۱۴**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


برجام


ژاپن


سفیر ژاپن در تهران

نظرات بسته شده است.