از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74041

108 بازدید

به گزارش چهارشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، اگر نام شرلوک هولمز را شنیده باشید با جایزه‌های جنایی و معمایی غربیه نیستید، بهترین‌های داستان معمایی اینگونه انتخاب می‌شوند. ** جایزه آنتونیجایزه آنتونی (Anthony Awards) از سال ۱۹۸۶ به یادبود آنتونی بوچر، یکی از بنیان‌گذاران انجمن نویسندگان معمایی آمریکا برای بهترین اثر معمایی در نظر گرفته شده است. […]

به گزارش چهارشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، اگر نام شرلوک هولمز را شنیده باشید با جایزه‌های جنایی و معمایی غربیه نیستید، بهترین‌های داستان معمایی اینگونه انتخاب می‌شوند.

** جایزه آنتونی
جایزه آنتونی (Anthony Awards) از سال ۱۹۸۶ به یادبود آنتونی بوچر، یکی از بنیان‌گذاران انجمن نویسندگان معمایی آمریکا برای بهترین اثر معمایی در نظر گرفته شده است. جایزه آنتونی یکی از معتبرترین جوایز جهان در ژانر معمایی است.

** جایزه ادگار آلن پو (ادگارز)
جایزه ادگار آلن پو یا ادگارز (edgar award)، از ۱۹۴۶ به رمان‌نویسان ژانر جنایی-معمایی آمریکا داده می‌شود، این جایزه در ۲۲ شاخه گوناگون از جمله نظر داستان، داستان کوتاه، داستان نوجوانان، فیلم، بازی و مقاله به انتخاب انجمن نویسندگان معمایی آمریکا (Mystery Writers of America) به یادبود ادگار آلن پو برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین جوایز معمایی در جهان است.

** جایزه بری
جایزه بری (Barry Awards) را اعضا و خوانندگان نشریه آمریکایی لذت مرگبار (deadly pleasures) از سال ۱۹۹۷ به بهترین اثر جنایی، شامل رمان، داستان، داستان کوتاه، نقد آثار و مجموعه داستان چاپ شده در آمریکا اهدا می‌کنند. این جایزه به یادبود بری گاردنر، منتقد رمان‌ها و داستان‌‌های جنایی نام «بری» به خود گرفته است.

** جایزه طلایی دگر
جایزه طلایی دگر (CWA Gold Dagger) از ۱۹۵۵ به بهترین رمان جنایی بریتانیا به زبان انگلیسی داده می‌شود. این جایزه از سال ۲۰۰۶ جایزه‌ای برای آثار ترجمه شده در نظر گرفته است و انجمن جرم‌نویسان بریتانیا نیز جایزه دوسالانه دگر را نیز به آثار غیرداستانی اهدا می‌کنند.

** جایزه همت
جایزه همت (Hammett Prize) به یادبود نویسنده جنایی معروف، «دشیل همت» از طرف انجمن بین‌المللی نویسندگان جنایی آمریکا، در ژانر جنایی به نویسندگان آمریکای شمالی داده می‌شود.

** جایزه کلید شیشه‌ای
جایزه کلید شیشه‌ای (Glass Key Award) به نام رمانی از دشیل همت، نام‌گذاری شده است و به رمان‌های جنایی از نویسندگان اهل کشورهای اسکاندیناوی (دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد) تعلق می‌گیرد، اعضای هر کشور با اعلام نامزد خود، فهرست نهایی جایزه را شکل می‌دهد. این جایزه به جایزه اصلی همت پیوسته نیست.

** جایزه داستان جنایی آلمان
جایزه داستان جنایی آلمان (Deutscher Krimi Preis) از ۱۹۸۵ در شهر بوخوم پایه‌گذاری شده است و پژهشگران، منتقدان ادبی و فروشندگان کتاب، داوران این جایزه هستند. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز ادبی در آلمان به شمار می‌‌رود.

** جایزه بهترین رمان جنایی تئاکستون
جایزه بهترین رمان جنایی تئاکستون (Theakston’s Old Peculier Crime Novel of a Year Award) از سال ۲۰۰۵ به داستان‌های جنایی در انگلستان تعلق می‌گیرد و در جشنواره داستان‌های جنایی هاروگت در آغاز تابستان هر سال این جایزه اهدا می‌شود.
فراهنگ**م.ز** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتاب


داستان جنایی


داستان معمایی

نظرات بسته شده است.