از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73957

109 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، ، اسماعیل نجار عصر چهارشنبه در اختتامیه همایش «یکسال پس از زلزله کرمانشاه: تجربه ها و سیاست ها» درباره رویدادهای پس از زلزله کرمانشاه اظهار کرد: حضور گسترده مردم در حادثه تلخ و ناگوار زلزله کرمانشاه در نوع خود حماسه ای از مشارکت مردمی بود.وی که این سخنان را […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، ، اسماعیل نجار عصر چهارشنبه در اختتامیه همایش «یکسال پس از زلزله کرمانشاه: تجربه ها و سیاست ها» درباره رویدادهای پس از زلزله کرمانشاه اظهار کرد: حضور گسترده مردم در حادثه تلخ و ناگوار زلزله کرمانشاه در نوع خود حماسه ای از مشارکت مردمی بود.
وی که این سخنان را در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه عنوان می کرد ، افزود: با توجه به ثبت زلزله در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از همان لحظات اولیه پس از وقوع زلزله نیروهای مسلح، افراد قرارگاه خاتم و نیروهای امدادرسان در محل برای کمک به زلزله زدگان حاضر شدند.
معاون وزیربا اشاره به آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی پس از وقوع زلزله کرمانشاه، یادآورشد: مدیریت بحران یک سازمان سیاست گذار، هماهنگ کننده ، حمایت کننده و نظارت کننده است که در راس ریاست جمهوری و در رده های پایین تر تمامی دستگاه های اجرایی قرار گرفته اند که هنگام وقوع بحران آماده باش هستند.
نجار ادامه داد: سازمان مدیریت بحران پس از سیاست گذاری، آیین نامه و اصول را به دستگاه های اجرایی ارائه می کند، از این رو تمام دستگاه های اجرایی در زمان بحران نسبت به امدادرسانی مسئولیت دارند.
وی با اشاره به اینکه مردم اساس کار سازمان مدیریت بحران هستند، خاطرنشان کرد: در ساختن ساختمان ها نباید تنها اهداف مالی در نظر گرفته شود چرا اگر اصول ساخت و ساز رعایت می شد بسیاری از خانه های نوساز در زلزله کرمانشاه با خاک یکسان نمی شدند.
رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: ۶۲۱ جان باخته، هفت هزار و ۸۱۷ مجروح پس از زلزله کرمانشاه باقی ماند که این تعداد مصدوم به سختی اما در مدت زمان مناسب به بیمارستان های کرمانشاه و دیگر شهرها توسط آمبولانس و بالگردها در تاریکی شب منتقل شدند.
نجار با اشاره به زمانبر بودن بازسازی ۲۰ هزار متر مربع گفت: بی شک هیچ کدام از مردم سرپل ذهاب که هرکدام در منازل مجهز زندگی می کردند از گذران اوقات خود در کانکس های ۲۵ متری احساس رضایت ندارند اما راهی به جز بازسازی وجود ندارد.
به گفته وی؛ بازسازی شهرهای زلزله زده کرمانشاه تا پایان سال ۹۸ زمان می برد اما نمی توان گفت که دولت به یاری بازماندگان زلزله نشتافت.
معاون وزیر با اشاره به اینکه ۵ درصد جامعه بازماندگان زلزله بین یک تا شش کانکس دارند، یادآورشد: درست است که آسیب های این منطقه بسیار بوده اما نمی توان گفت که دولت و نظام مردم را به حال خود رها کردند.
نجار به فیلم منتشره در فضای مجازی مبنی بر وجود یک مار در کانکس های زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: پس از مشاهده این فیلم و گرفتن آمار از وزارت بهداشت مشخص شد ۲۱۵ مورد مارگزیدگی در کرمانشاه در سال ۹۶ کمتر از سال قبل خود بوده است.
وی افزود: مردم ایران و نظام از هیچ کمکی با بازماندگان زلزله دریغ نکردند و باید زیر ساخت ها را برای کاهش آسیب ها برای بحران های بعدی با کمک مردم به حداقل رساند.
**۹۴۹۱**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


مدیریت بحران


زلزله


اسماعیل نجار

نظرات بسته شده است.