از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73888

172 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، محمد صادق بیجندی امروز (چهارشنبه) در همایش تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی کشور گفت: نگاه دغدغه مندانه به آموزش عالی حاکی از این است که آموزش عالی ما راه به جایی نخواهد برد. وی افزود: با صدقه دادن به دانشگاه ها علم تولید نمی شود. […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، محمد صادق بیجندی امروز (چهارشنبه) در همایش تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی کشور گفت: نگاه دغدغه مندانه به آموزش عالی حاکی از این است که آموزش عالی ما راه به جایی نخواهد برد.
وی افزود: با صدقه دادن به دانشگاه ها علم تولید نمی شود. مقابل دانشگاه تهران و خیابان انقلاب خیابان محل تولید مقاله علمی و رساله شده است.
معاون جهاد دانشگاهی گفت: مدام از نبود بودجه می گوییم در حالی که باور نداریم دانشگاه ها را می توان به شیوه دیگری اداره کرد.
بیجندی گفت: یکی از راه های تامین منابع مالی در دانشگاه ها حضور شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور همراه با سهام داری دانشگاه ها است.
وی با نقد شیوه های مدیریتی در کشور افزود: ادبیات شرکت داری و ادبیات آموزش عالی جدید را نمی دانیم در حالی که نظام نوآوری باز در جهان به این شیوه است که همگان را به داخل دانشگاه آورده و همگان از منابع علمی و فیزیکی دانشگاه استفاده می کنند و برای خود و دانشگاه ثروت تبدیل می کنند.
بیجندی افزود:۹۰ درصد بودجه دانشگاه ها از پول نفت و شهریه به دست می آید اگر این دو منبع روزی قطع شود دانشگاه ها قادر به ادامه حیات نخواهند بود.
رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در تعریف کارکرد دانشگاه های نسل اول تا چهارم گفت: دانشگاه های نسل اول آموزش محور بودند، نسل دوم دانشگاه ها، آموزش توام با پژوهش انجام می دادند و در دانشگاه های نسل سوم آموزش، پژوهش و کارآفرینی مورد نظر قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه دانشگاه تهران در مسیر تبدیل به دانشگاه های نسل سوم قرار گرفته است، افزود: ارتباط با صنعت، کارآفرینی، آموزش مهارت های شغلی و مدیریتی، ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و نقش آفرینی در آینده کشور از جمله ویژگی دانشگاه های نسل سوم و چهارم است.
وی با تاکید بر لزوم کاهش تعداد دانشگاه ها در کشور، تصریح کرد: حذف ۳۵۰ دانشکده وابسته به دستگاه های اجرایی که بودجه دولتی دریافت می کردند در دانشگاه جامع علمی کاربردی، خللی در کار آموزش عالی کشور ایجاد نشد.
**۹۲۸۳**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


آموزش عالی


منابع مالی


صادق بیجندی

نظرات بسته شده است.