از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73863

138 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه علمی خطرنگار، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، هر سال در قالب جشنواره‌ برترین شرکت‌های فناوری نانو به ارزیابی و رتبه‌بندی دستاوردهای شرکت‌های فعال در این حوزه می‌پردازد.با توجه به اهمیت خدمات تجاری‌سازی در توسعه‌ کسب و کار فناوران و شرکت‌های نانویی، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کارگزاران مورد تایید را رتبه […]

به گزارش خبرنگار گروه علمی خطرنگار، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، هر سال در قالب جشنواره‌ برترین شرکت‌های فناوری نانو به ارزیابی و رتبه‌بندی دستاوردهای شرکت‌های فعال در این حوزه می‌پردازد.
با توجه به اهمیت خدمات تجاری‌سازی در توسعه‌ کسب و کار فناوران و شرکت‌های نانویی، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کارگزاران مورد تایید را رتبه بندی و در جشنواره‌ برترین‌ها از کارگزار برتر نیز تقدیر می کند.
آئین سیزدهمین دوره‌ برترین شرکت‌ها، مراکز و کارگزاران فناوری‌ نانو در سال ۱۳۹۶ امروز چهارشنبه در حاشیه دومین روز از برگزاری ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو در سه بخش شرکت‌های صنعتی‌، شرکت‌های فناور و شرکت‌های صادراتی برگزار شد و از بین ۳۷ شرکت دارندگان بالاترین امتیاز انتخاب شدند.
بر اساس این گزارش، پس از بررسی اسناد و مدارک ارسالی از شرکت‌ها، شرکت پارسا پلیمر شریف، تولیدی گرانیتی بهسرام و شاهین سازه فجر‌ بعنوان برترین شرکت‌های صنعتی معرفی و تقدیر شدند.
همچنین از بین ۲۰ شرکت کننده در سیزدهمین دوره برترین شرکت‌های فناوری نانو، شرکت‌های آرتاش کامپوزیت، گسترش فناوری خوارزمی و نانوتارپاک به عنوان برترین ها شرکت‌های فناور تقدیر شد.
در سطح شرکت‌های صادراتی نیز از میان ۷ شرکتی که به ارسال مدارک اقدام کرده بودند، شرکت های اکسیر نانو سینا، پوشاک نانو مهیار، آسا فلوت ( گروه صنعتی شیشه کاوه)، صنایع الکترواپتیک صاایران، صنایع نساجی فرخ سپهر کاشان ( فرش فرهی) فناوران نانو مقیاس و نانو دارو پژوهان پردیس تقدیر بعمل آمد.
همچنین ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو میزبان تقدیر از ۴ مرکز رشد برتر و یک کارگزار خدمات تجاری‌سازی بر اساس عملکرد این مراکز در سال ۱۳۹۶ بود.
بر همین اساس، از بین ۱۰ مرکز رشد فعال در حوزه فناوری نانو ۳ مرکز رشد واحد‌های فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مرکز رشد فناوری پلیمر و مرکز رشد واحد‌های علمی و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
همچنین از مرکز رشد واحد‌های فناوری خلیج فارس بوشهر به عنوان مرکز رشد برتر جوان تقدیر شد. مرکز رشد جوان مرکزی است که کمتر از پنج سال در حوزه فناوری نانو فعالیت داشته باشد.
معیارهای انتخاب این مراکز هفت شاخص شامل تعداد شرکت‌های زیرمجموعه مرکز که تأییدیه نانو مقیاس دارند، تعداد واحد‌های نانویی که برای اخذ تأییدیه نانو مقیاس به ستاد معرفی شده‌اند، محصولات نانویی که جوایز کشوری دارند، زیرساخت‌های فضای کارگاهی، اداری و آزمایشگاهی که در اختیار شرکت‌های نانویی قرار دادند، تعداد پتنت ثبت شده داخلی و خارجی و همچنین میزان خدمات تجاری‌سازی که در اختیار شرکت‌ها قرار داده‌اند، تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های نانویی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه خدمات توسعه فناوری تا بازار ایرانیان (کریدور) و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است.
همچنین در این آئین از شرکت رابین سنجش ایرانیان در حوزه استانداردها و مجوز‌ها (محصولی و سیستمی) به عنوان کارگزار برتر در ارائه خدمات تجاری‌سازی تقدیر شد.
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو سال ۱۳۸۹ مؤسسه‌ای خدمات توسعه فناوری ‘تا بازار ایرانیان’ را با هدف ایجاد مسیر رسیدن دانش فنی به بازار ایجاد کرد.
رسالت این مؤسسه، تسریع خدمات تجاری‌سازی و گسترش شبکه مشاوران و کارگزاران تجاری‌سازی بود که از سال ۱۳۹۳، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این تجربه موفق استفاده کرد و خدمات تجاری‌سازی و تسهیل صادرات در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان نیز قرار گرفت. بنابراین امروز تمام شرکت‌های دانش‌بنیان و نانویی بر اساس آیین‌نامه می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان این مؤسسه استفاده کنند.
علمی ** ۱۸۳۶ **۲۰۱۷

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


جشنواره نانو


مجمع اقتصاد نانو

نظرات بسته شده است.