از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73756

127 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، از پایگاه خبری ساینس دیلی، کاتالیزوهایی که در واکنش های الکتروشیمیایی نقش ایفا می کنند و به عنوان الکتروکاتالیست شناخته می شوند، صرف نظر از آنزیم ها، اولین موادی هستند که توانایی تبدیل دی اکسید کربن و آب را به واحدهای سازنده کربنی حاوی یک، دو، سه یا چهار اتم […]

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، از پایگاه خبری ساینس دیلی، کاتالیزوهایی که در واکنش های الکتروشیمیایی نقش ایفا می کنند و به عنوان الکتروکاتالیست شناخته می شوند، صرف نظر از آنزیم ها، اولین موادی هستند که توانایی تبدیل دی اکسید کربن و آب را به واحدهای سازنده کربنی حاوی یک، دو، سه یا چهار اتم کربن با کارآیی بیش از ۹۹ درصد دارند.
محققان با استفاده از این کاتالیزور جدید توانستند دو ماده methylglyoxal و ۲,۳-furandiol را از دی اکسید کربن بسازند که به عنوان مواد خام مورد استفاده در تولید پلاستیک، چسب و داروها کاربرد دارند.
پیش از این محققان نشان دادند که می توان دی اکسید کربن را با استفاده از واکنش های الکتروشیمیایی با بازدهی نسبتا بالایی به اتانول، متانول، متان و اتیلن تبدیل کرد. اما این شیوه تولید ناکارآمد و بسیار پرهزینه است و صرفه اقتصادی ندارد.
اکنون محققان نشان دادند با بهره گیری از پنج کاتالیزور متشکل از نیکل و فسفر می توان آب و دی اکسید کربن را در فرآیندهای الکتروشیمیایی به مجموعه وسیعی از محصولات مبتنی بر کربن تبدیل کرد. انتخاب کاتالیزور و سایر شرایط فرآیند، تعداد اتم های کربن تشکیل دهنده مولکول های حاصل از فرآیند را تعیین می کند. معمولا هرچه طول زنجیره کربن حاصل از این فرآیند بیشتر باشد، محصول به دست آمده از آن نیز ارزشمندتر است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Energy Environmental Science منتشر شده است.
علمی (۶)**۹۲۵۹**۱۴۴۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دی اکسید کربن


اتانول


متان

نظرات بسته شده است.