از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63960

67 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز روز دوشنبه در دیدار اعضای خانه احزاب استان با وی اظهار داشت: بدون وجود احزاب، تشکیل پارلمان هم امکان پذیر نیست هرچند در گذشته گاهی با احزاب بی تابلو و بدون مسئولیت، پارلمان در کشورمان تشکیل شده است. وی با بیان اینکه […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز روز دوشنبه در دیدار اعضای خانه احزاب استان با وی اظهار داشت: بدون وجود احزاب، تشکیل پارلمان هم امکان پذیر نیست هرچند در گذشته گاهی با احزاب بی تابلو و بدون مسئولیت، پارلمان در کشورمان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه وجود حزب را امری واجب، لازم و ضروری است، افزود: نخستین حزب بعد از دوم خرداد ۷۶ را با همراهی ۵۰ نماینده مجلس تشکیل دادیم و هنوز نیز عضو هستم.
وی اظهار داشت: حزبی بودن باید در جامعه مایه افتخار باشد چرا که به معنای احساس مسئولیت فرد در اداره کشورش است و مسیر توسعه سیاسی نیز از مسیر احزاب می گذرد.
استاندار خراسان شمالی گفت: در دولت های نهم و دهم بارها گفته شد که با وجود بسیج و حوزه علمیه در کشور به احزاب نیازی نیست که دنیا به این حرف خندید زیرا به کارکردهای متمایز این سه نهاد توجهی نکرده بودند.
خباز افزود: بسیج نهادی متعلق به همه آحاد جامعه است و گروه و حزب خاصی نیست و همچنین حوزویان نیز به ترویج و پژوهش در امور دینی می پردازند در حالی که احزاب برای اداره کشور برنامه ارائه می کنند.
وی گفت: همچنین احزاب برنامه های خود را در معرض رای مردم می گذارند و به آموزش نیروها می پردازند.
خباز اظهار داشت: احزاب باید نیروهای خود را پرورش دهند تا زمانی که با رای مردم قدرت را به دست گرفتند، بانک اطلاعاتی از نیروهای توانمند در اختیار داشته باشند.
وی افزود: حزب ستیزی و حزب گریزی برخی مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز در گذشته مانع از رشد احزاب در کشور شده است در حالی که در دنیا احزاب کشورها را اداره می کنند و اگر برنامه های وعده داده شده خود را محقق نکنند، مردم به احزاب دیگر روی می آورند و نظام آسیبی نمی بیند.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی گفت: جلب مشارکت مردم در انتخابات هم باید بر دوش احزاب باشد تا مجبور نشویم در هر انتخابات از شخصیت های مهم کشور هزینه کنیم.
خباز همچنین فعالیت خانه احزاب را سبب ساز انسجام فعالان سیاسی خواند و از احزاب استان خواست چراغ خانه خود را روشن نگه دارند و درعین حال، حمایت خود را از گسترش برنامه های خانه احزاب و تقویت آن اعلام کرد.
اعضای هیات رئیسه خانه احزاب استان نیز گزارشی از روند شکل گیری و برگزاری انتخابات آن ارائه کرد، همچنین بر لزوم تقویت کار تشکیلاتی و فعال تر شدن احزاب از همه طیف های سیاسی در استان، اهمیت کادرسازی و معرفی نخبگان به مردم و نهاد اجرایی، برگزاری جلسات و همایش های حزبی نیز تاکید شد.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


احزاب


پارلمان


خراسان شمالی

نظرات بسته شده است.