از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63616

97 بازدید

علیرضا رحیمی روز شنبه در پاسخ به سوالی درباره تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: استیضاح باید منجر به بهبود شرایط شود و اگر قرار است که هیچ اتفاقی نیفتد این ابزار نظارتی بی خاصیت می شود؛ انتظار افکار عمومی و مخصوصا نمایندگان این است که در هیات دولت تغییراتی اتفاق بیفتد که منجر […]

علیرضا رحیمی روز شنبه در پاسخ به سوالی درباره تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: استیضاح باید منجر به بهبود شرایط شود و اگر قرار است که هیچ اتفاقی نیفتد این ابزار نظارتی بی خاصیت می شود؛ انتظار افکار عمومی و مخصوصا نمایندگان این است که در هیات دولت تغییراتی اتفاق بیفتد که منجر به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی شود.
این عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: استیضاح ها خاستگاه واحد ندارد و چون خاستگاه واحد ندارد نمایندگان با انگیزه های مختلف ورود پیدا می کنند بنابراین مدیریت استیضاح یک مدیریت واحد نخواهد بود.
رحیمی تاکید کرد: به نفع دولت است که سریعتر نسبت به نگرانی هایی که نمایندگان و مردم دارند واکنش مثبت نشان دهد و دست به تغییرات مثبتی بزند.
وی با بیان این که نگاه ما به استیضاح و تغییرات در کابینه نگاه سیاسی اصلاح طلبی و اصولگرایی نیست گفت: این هنر رییس جمهور است که از شرایط به وجود آمده استفاده بهینه را انجام دهد و مدیریت بهتری را به خرج دهد که جامعه هم این برداشت را نداشته باشد که وزیران اصلاح طلب کنار گذاشته می شوند.
این عضو هیات رییسه مجلس افزود: آنچه برای مردم مهم است موضوعات معیشتی و اقتصادی است .بنابراین وزیران اقتصادی در اولویت قرار گرفتند وگرنه در حوزه های فرهنگی و آموزشی هم مشکلات قابل توجهی است .
وی با تاکید بر این که نسخه نهایی استیضاح نیست چرا که استیضاح موارد خاص را شامل می شود گفت: در مجموع نگاه نمایندگان مهم است چرا که حق قانونی شان است، اما باز می گویم استیضاح چون خاستگاه واحد ندارد نتیجه آن معلوم نیست به کجا می رود و چه فرایندی را طی خواهد کرد.
براساس اعلام هیات رییسه مجلس، جلسه استیضاح بطحایی سه شنبه این هفته برگزار می شود.
علل کاهش اعتبارات آموزش و پرورش، کاهش اعتبارات نوسازی و بازسازی مدارس، تضعیف دانشگاه فرهنگیان با گرفتن نیروهای خدماتی، جعل مطالب در کتب درسی، ورود زودهنگام دانشگاه فرهنگیان به تبلیغات انتخاباتی، عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در روز رأی‌ اعتماد، بی ‌توجهی به زبان محلی، عدم پذیرش مسئولیت در مورد حوادث برخی مدارس، سوء مدیریت در برخی مدارس از محورهای این استیضاح است.
سیام**۱۰۵۸**۱۵۵۳

انتهای پیام /*


سیاسی


علیرضا رحیمی


مجلس


استیضاح

نظرات بسته شده است.