از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63160

82 بازدید

حبیب الله فضل الله پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت:فضای رسانه ای و فضای فعالان سیاسی استان تفوق وضعیت شکلی و نیز محتوایی دارد و همه چیز مصداقی است به شکلی که هیچ گاه ماهیت مسایل به صورت محتوایی بررسی نمی شود.وی افزود: این توفق بزرگ ترین ضربه را […]

حبیب الله فضل الله پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت:فضای رسانه ای و فضای فعالان سیاسی استان تفوق وضعیت شکلی و نیز محتوایی دارد و همه چیز مصداقی است به شکلی که هیچ گاه ماهیت مسایل به صورت محتوایی بررسی نمی شود.
وی افزود: این توفق بزرگ ترین ضربه را به جامعه رسانه ای و جامعه روشنفکری خوزستان می زند در حالی که اگر از فضای مصداقی به فضای محتوایی برویم، روح همگرایی در بین فعالان سیاسی استان بیشتر می شود.
مدیرکل امور سیاسی استانداری خوزستان بیان کرد: نو پایی فعالیت های سیاسی و تجربه کم در این فعالیت ها باعث شده در فضای مصداقی فعالیت کنیم که نیاز به تمرین بیشتری دارد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل آسیب به جامعه روشنفکری استان، خیز عجیب ما در کسب منزلت های اجتماعی و سیاسی است در حالی که باید بدانیم فعالیت های ما در حوزه های مختلف باید باعث حل مشکلات و توسعه همه جانبه جامعه شود.
فضل الله پور درخصوص حضور اندک بانوان خوزستانی در فعالیت های سیاسی عنوان کرد: در سال گذشته در خانه احزاب در حوزه بانوان نشست هایی برگزار شد اما این خانه به تنهایی نمی تواند تمام بار فعالیت های سیاسی و اجتماعی استان را بر دوش بکشد.
وی افزود: اکنون احساس می شود بخش زیادی از ظرفیت جامعه بانوان خوزستان در فعالیت های سیاسی مغفول مانده و چون برای مشارکت بیشتر، پیش قدمی خود بانوان در فعالیتهای سیاسی بسیار مهم است، به حوزه زنان پیشنهاد می کنیم تعاملات بیشتری با احزاب داشته باشند.

**پیشرو بودن خانه احزاب خوزستان
مدیرکل امور سیاسی استانداری خوزستان درخصوص وضعیت کنونی خانه احزاب خوزستان توضیح داد: بررسی تطبیقی نشان می دهد که خانه احزاب خوزستان یکی از پیشرو ترین خانه های کشور است با وجود این باز هم فضای استان متاثر از فضای کنونی کشور است.
وی ادامه داد: خانه احزاب نباید صرفا در چارچوب الگوهای رفتاری سیاسی کشور تعریف شود بلکه پیشنهاد شده که به صورت وضعیتی پیشرو یک وضعیت و سامانه جدیدی از فعالیت ها و رفتارها را ارائه دهد.
فضل الله پور یادآور شد: مفاهیمی مانند اصلاح طلبی، اصولگرایی و اعتدال باید با فراخور ما به ازای عمومی که اکنون کمرنگ شده تعریف شود و بنابراین نیاز به بازتعریف در حوزه رفتارهای سیاسی دارند.
وی ادامه داد: فرایندهایی مانند اصلاح طلبی، اصولگرایی و اعتدال را نباید با رویکردهای هویتی تعریف کنیم بلکه باید به سمت رویکردهای تعاریف حوزه عمومی و حوزه های مشارکتی حرکت کنیم.

**توسعه فرهنگی مقدم بر انواع توسعه
مدیرکل امور سیاسی استانداری خوزستان توسعه فرهنگی را مقدم بر توسعه سیاسی و اقتصادی دانست و افزود: برای توسعه پایدار کشور، ایجاد زیرساخت های فرهنگی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی بسیار کارگشا خواهد بود.
وی یادآور شد: در شرایط موجود و با توجه به این که خانه احزاب بیشتر بار فعالیت های سیاسی را به دوش می کشد، به خانه احزاب کشور پیشنهاد شده این خانه را از تشکل های صنفی خارج کرده و رویکرد سیاسی به آن بدهد.

**امتیاز سیاسی آفت فعالیت سیاسی
فضل الله پور امتیازات سیاسی را آفت فعالیت سیاسی عنوان کرد و گفت: فعالیت های سیاسی را نباید لزوما به ازای امتیازات سیاسی کنیم بلکه باید توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مدنظر باشد؛ ودیعه گذاری منزلت های سیاسی مغایر و بازدارنده فعالیت های سیاسی است و تنها اگر ابن نگاه اصلاح شود، می توان امید با تاثیرگذاری احزاب در جامعه داشت.
وی همچنین با اشاره به ضرورت حضور پررنگ احزاب و خانه احزاب در انتخابات پیش رو گفت: مشارکت احزاب در انتخابات در بسیج نیروی اجتماعی و ارائه رفتارهای معنادار با حوزه عمومی بسیار موثر خواهد بود.
۹۸۹۰/۶۰۶۸

انتهای پیام /*


سیاسی


هفته دولت ۹۷


حبیب الله فضل الله پور


خوزستان

نظرات بسته شده است.