از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63140

40 بازدید

سیدحمزه جلویانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز با حضور در غرفه خطرنگار، در گفت و گو با خبرنگار این رسانه اظهار داشت: یکی از دلایل ملموس نبودن کارکرد حزب در خوزستان نبود سند توسعه است و همراهی نکردن نمایندگان با خانه احزاب هم باعث می شود […]

سیدحمزه جلویانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز با حضور در غرفه خطرنگار، در گفت و گو با خبرنگار این رسانه اظهار داشت: یکی از دلایل ملموس نبودن کارکرد حزب در خوزستان نبود سند توسعه است و همراهی نکردن نمایندگان با خانه احزاب هم باعث می شود که در تدوین این سند چشم انداز مشکل داشته باشیم.
وی ادامه داد: می توان با کمک مسئولان و مدیران استانی و خانه احزاب و متخصصان، سندی را برای برون رفت استان برنامه ریزی و عملیاتی کرد که مستلزم همگرایی و همراهی همه مسئولان و نمایندگان استان است.
جلویانی خلا آموزش و گفت و گو را ۲ خلا بزرگ بین احزاب استان عنوان کرد و افزود: اگر روزی این ۲ مولفه بدون نگاه صنفی، حزبی و قومی در جامعه گسترش و آستانه تحمل افراد افزایش یابد، به جامعه دموکراسی و مدنی می رسیم.
رییس خانه احزاب خوزستان درخصوص فعالیت های یک سال گذشته این خانه گفت: خلا حوزه سیاسی باعث شد تا در یک سال گذشته نقش احزاب را ایفا کنیم و از جمله ۲۰ همایش هم اندیشی احزاب و فعالان سیاسی در سطح استان برگزار کردیم.
وی ادامه داد: چهار همایش در خصوص بانوان و فعالیت سیاسی بانوان برگزار شد و ۲۰ مورد امکانات و ابزار لجستیک نیز در خانه احزاب برای برگزاری جلسات احزاب در اختیار آن ها قرار گرفت.
جلویانی یادآور شد: در یک سال گذشته همچنین بحث آموزش تحزب در دانشگاه ها را از مرکز استان به شهرستان ها و دهستان ها ترویج دادیم و امیدواریم با حمایت حوزه اجرایی بتوانیم در سال جدید هم آن را گسترش دهیم.
وی با اشاره به لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی از احزاب در استان بیان کرد: یکی از مشکلات موجود، احزاب بدون شناسنامه هستند و نخستین کار خانه احزاب، ساماندهی احزاب و تعداد آن ها است.
رییس خانه احزاب خوزستان ادامه داد: سایت خانه احزاب برای نخستین بار در کشور در خوزستان طراحی و به زودی رونمایی می شود که در آن تمام اطلاعات احزاب شهرستانی استان از قبیل شورای مرکزی، پروانه فعالیت، شناسنامه ارائه و همچنین رصد خبری آن ها به نمایش گذاشته می شود.

**لزوم برگزاری همایش ملی توسعه سیاسی
رییس خانه احزاب خوزستان برگزار نشدن همایش ملی توسعه سیاسی را خلا کنونی استان عنوان کرد و افزود: بحث همایش ملی توسعه سیاسی و مولفه آن در استان و سند چشم انداز ۱۴۰۴ یکی از خلاهای موجود است که خانه احزاب به جد پیگیر آن است.
وی ادامه داد: خانه احزاب برای مطالبات مردم در حوزه اشتغال، محیط زیست و مسایل جدی کارگروه های تخصصی تشکیل داده و می تواند به عنوان نماینده سازمان های اجتماعی و سیاسی در کارگروه ها حضور یافته و نظر کارشناسی خود را در اختیار جامعه و مدیران اجرایی قرار دهد.
جلویانی با اشاره به دغدغه های سیاسی کنونی استان گفت: یکی از دغدغه های ما با توجه به پررنگ تر بودن نقش قومیت ها و موجی و فصلی بودن فعالیت احزاب، حضور بیشتر و نقش آفرینی پررنگ تر احزاب است تا مجموعه نمایندگان کارآمد تری را در دوره آینده داشته باشیم.
وی با اشاره به نقش احزاب در انتخابات بیان کرد: طبق اساسنامه، خانه احزاب به عنوان ناظر در انتخابات حضور خواهد داشت اما نظارت کافی نیست بلکه باید جامعه به سوی انتخاب عقلانیت گرا، دانش محور و تخصص گرا با حفظ منافع ملی و استانی هدایت شود.

**خلا فعالیت سیاسی زنان
رییس خانه احزاب خوزستان گفت: در یک سال گذشته خلا حضور زنان در احزاب استان به شدت مشهود بود که یکی از دلایل آن نبود احزاب فراگیر در استان و در دیگر نقاط کشور است.
وی همچنین بر لزوم آموزش احزاب تاکید کرد وافزود: احزاب جلوتر از جامعه نیاز به آموزش دارند؛ این آموزش حوزه ای گسترده را در احزاب به وجود آورده و آن ها را در ترویج تحزب در جامعه موفق می کند.
جلویانی درخصوص فعالیت احزاب در شهرهای کوچک توضیح داد: احزاب را متقاعد کرده ایم تا شعبه های خود را تا رسیدن به انتخابات در شهرستان تشکیل دهند که در این صورت انتظار می رود ۳۰ تا ۴۰ درصد مسیر انتخابات فردگرایی و قوم گرایی را به تحزب و تخصص تبدیل کنیم.
وی تاکید کرد: تنها راه موفقیت احزاب هم گرایی، عقلانیت گرایی و دانش گرایی است.
نمایشگاه هفته دولت چهارم تا هشتم شهریور ماه ۱۹تا ۲۳ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شد. در این دوره ۳۰ دستگاه اجرائی در قالب ۴۵ غرفه از سازمانها و ادارات مختلف شرکت کرده و به ارائه دستاوردها و فعالیتهای خود پرداختند.
۹۸۹۰/۶۰۶۸

انتهای پیام /*


سیاسی


هفته دولت


سید حمزه جلویانی


خوزستان

نظرات بسته شده است.