از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 54243

138 بازدید

گل آفرین زارع شنبه به خبرنگار خطرنگار، گفت : کارشناسان حفاظت محیط زیست استان فارس در اقدامات نمادین تا کنون در روزها و مناسبت های مختلف پویش نه به پلاستیک و همچنین شیراز، شهر بدون پلاستیک را بارها به صورت چهره به چهره در کلان شهر شیراز ترویج و فرهنگ سازی کرده اند.وی اضافه کرد […]

گل آفرین زارع شنبه به خبرنگار خطرنگار، گفت : کارشناسان حفاظت محیط زیست استان فارس در اقدامات نمادین تا کنون در روزها و مناسبت های مختلف پویش نه به پلاستیک و همچنین شیراز، شهر بدون پلاستیک را بارها به صورت چهره به چهره در کلان شهر شیراز ترویج و فرهنگ سازی کرده اند.
وی اضافه کرد : اخیرا به دنبال برگزاری نشستی با حضور مدیران فروشگاه زنجیره ای رفاه استان فارس توافقاتی در زمینه کاهش عرضه پلاستیک در شعبه های این فروشگاه انجام شد و رفاه به پویش نه به پلاستیک پیوست.
دبیر کمیته پویش شیراز، شهر بدون پلاستیک به تشریح اهداف عمده این پویش پرداخت و اضافه کرد : معضلات رشد سریع استفاده از پلاستیک و آثار سوء آن بر سلامت بهداشت انسان و محیط آشکار است، با ابتکار مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس، شیراز به عنوان نخستین شهری که پویش شهر بدون پلاستیک را ایجاد کرده در این زمینه موفقیت های چشمگیری داشته است.
به گفته مسئولان فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان فارس ماهانه حدود ۱۵ تن پلاستیک فقط در ۶ فروشگاه زنجیره ای رفاه در استان فارس استفاده می شود.
کارشناسان حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین همزمان با ۲۱ تیرماه روز جهانی نه به پلاستیک به منظور آگاه سازی از مضرات پلاستیک به توزیع کیسه های پارچه ای پرداختند و از شهروندان خواستند در موقع خرید حتما کیسه های پارچه ای به همراه داشته باشند.
کیسه های پارچه ای و پلاستیک‌های قابل بازیافت ظرف مدت دو سال تجزیه می شوند اما تجزیه کیسه های پلاستیکی معمولی حداقل ۳۰۰ سال طول می کشد.
۶۱۱۳ /۱۸۷۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


محیط زیست


زیست محیطی


نه به پلاستیک

نظرات بسته شده است.