از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 53193

115 بازدید

حمیدرضا کریم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: جمع کل پرونده های وارده در همین ۱۰ هزار و ۵۳۰ فقره بود.وی به رسیدگی ۱۲۰ درصدی به پرونده های تعزیراتی طی بهار امسال اشاره و بیان کرد: بر این اساس خراسان رضوی در سرعت رسیدگی به پرونده های تعزیرات دارای رتبه نخست […]

حمیدرضا کریم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: جمع کل پرونده های وارده در همین ۱۰ هزار و ۵۳۰ فقره بود.
وی به رسیدگی ۱۲۰ درصدی به پرونده های تعزیراتی طی بهار امسال اشاره و بیان کرد: بر این اساس خراسان رضوی در سرعت رسیدگی به پرونده های تعزیرات دارای رتبه نخست در کشور است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: هشت هزار و ۳۰۴ فقره از پرونده های وارده و ۱۰ هزار و ۱۸۹ پرونده مختومه مربوط به بخش کالا و خدمات است. هزار و ۴۶۰ فقره پرونده وارده و هزار و ۷۱۶ فقره پرونده مختومه نیز مربوط به بخش بهداشت و درمان بوده اند.
وی گفت: همچنین در بخش کالا و ارز طی همین مدت ۷۶۶ پرونده تخلف تشکیل و به ۷۷۲ فقره پرونده نیز رسیدگی شد.
کریم افزود: در بخش اجرای احکام نیز در طول بهار امسال هفت هزار و ۷۹۹ فقره پرونده تخلف تشکیل و هفت هزار و ۸۴۳ فقره پرونده نیز مختومه شد.
همزمان با تصویب قانون اصلاح تعزیرات حکومتی از سال ۱۳۷۳ به منظور جلوگیری از تخلفات اقتصادی سازمان تعزیرات حکومتی فعال شد. اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان هم اینک در ۱۴ شهرستان این استان اداره مستقل دارد. در هر اداره یک شعبه و در شهرستانهای تربت حیدریه، سبزوار و نیشابور دو شعبه صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.
حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اموراقتصادی در بخشهای دولتی و غیردولتی، تخلفات بهداشت، دارو و درمان و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز است.
بر اساس قانون تعزیرات حکومتی موارد شروع به رسیدگی مبتنی بر گزارش ماموران سازمان بازرگانی، بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات، گزارش سازمان بازرسی کل کشور و سایر مراجع قضایی و دولتی و انتظامی، شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی، اعلام اطلاعات، اخبار و گزارشهای مردمی و اشخاص و نیز شعب سیار تعزیرات با مراجعه مستقیم به واحدهای تولیدی غیرصنفی است.
۷۵۰۵/۱۸۵۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


قضایی


تعزیرات حکومتی


خراسان رضوی

نظرات بسته شده است.