از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 53109

62 بازدید

قانون جدید احزاب در مجلس شورای اسلامی در بهمن‌ماه سال ۹۴ به تصویب رسید و در سال ۹۵ مجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون را به تصویب نهایی رساند. بعد از ابلاغ این قانون از سوی حسن روحانی رئیس‌جمهوری، وزارت کشور یک سال به احزاب فرصت داد تا ساختار و اساس‌نامه خود را بر اساس […]

قانون جدید احزاب در مجلس شورای اسلامی در بهمن‌ماه سال ۹۴ به تصویب رسید و در سال ۹۵ مجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون را به تصویب نهایی رساند.

بعد از ابلاغ این قانون از سوی حسن روحانی رئیس‌جمهوری، وزارت کشور یک سال به احزاب فرصت داد تا ساختار و اساس‌نامه خود را بر اساس قانون جدید تطبیق دهند.

طبق گفته بهرام سرمست، دبیر کمیته ماده ده در گفت‌وگو با خطرنگار، احزاب تا ۱۴ مردادماه فرصت دارند تا نواقص پرونده‌های خود را رفع و یا اینکه نسبت به نظر وزارت کشور درباره وضعیت خودشان اعتراض کنند.

بر اساس اعلامیه قبلی کمیسیون ماده ۱۰، مادامی‌که احزاب وضعیت خود را با شرایط مندرج در این قانون تطبیق می‌دهند، فعالیت آن‌ها قانونی بوده اما در صورت اعلام نظر قطعی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، مبنی بر عدم تحصیل شرایط مندرج در این قانون، پروانه فعالیت این احزاب لغو می‌شود و هرگونه فعالیت حزبی آن‌ها غیرقانونی است.

حالا احزاب فرصت نهایی دارند تا خود را با قانون جدید تطبیق دهند. در همین باره علی جلالی، رئیس کمیته تشکیلات حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سؤال خبرنگار خطرنگار، درباره اصلاحیه اساسنامه این حزب گفت: همه موارد درخواستی وزارت کشور برای اصلاح اساسنامه صورت نگرفته است اما اصلاحیه درباره برگزاری کنگره و موارد مشابه انجام و به وزارت کشور ارسال‌شده است.

سعید نورمحمدی، دبیر کل اجرایی حزب ندای ایرانیان نیز در همین باره به خطرنگار، اعلام کرد: حزب ندای ایرانیان نیز یک سال پیش مسئولیت اصلاحیه اساسنامه را در کنگره حزب به شورای مرکزی واگذار کرد و سپس کارگروهی در این خصوص تشکیل شد که پیگیری اصلاحیه اساسنامه را انجام دهد و چون اصلاحیه حزب با موارد ابلاغ‌شده متفاوت بود، جلساتی با وزارت کشور برگزار شد و نهایتاً اصلاحیه را وزارت کشور فرستادیم.

میثم زرندی روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی نیز در گفت‌وگو با خطرنگار، اظهار داشت که اصلاحیه حزب به وزارت کشور فرستاده‌شده، اما اطلاعات آن محرمانه است و قابل‌انتشار نیست.

فرحناز غالبی
**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**خطرنگار، پلاس**

انتهای پیام /*


سیاسی


کارگزاران سازندگی


ندای ایرانیان


موتلفه اسلامی

نظرات بسته شده است.