از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52368

24 بازدید

به گزارش خطرنگار، در این نشست که عصر دیروز با حضور یاشار سلطانی، فعال رسانه ای؛ محمدجواد معتمدی نژاد دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی و کیامحمد صرفی سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران در خطرنگار، برگزار شد، معتمدی نژاد که درست یک روز بعد از سخنرانی در حضور رهبر انقلاب بازداشت شده بود، ضمن رد ارتباط بازداشت […]

به گزارش خطرنگار، در این نشست که عصر دیروز با حضور یاشار سلطانی، فعال رسانه ای؛ محمدجواد معتمدی نژاد دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی و کیامحمد صرفی سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران در خطرنگار، برگزار شد، معتمدی نژاد که درست یک روز بعد از سخنرانی در حضور رهبر انقلاب بازداشت شده بود، ضمن رد ارتباط بازداشت خود با انتقادات مطرح شده در افطاری بیت رهبری گفت: البته این بی تدبیری بود که فردی که به واسطه سخنرانی در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است، فردای این دیدار بازداشت شود.

وی علت بازداشت خود را حضور جهت بررسی مطالبات قشر کامیون دار اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی تصویر یکی از رانندگان منتقد به نام سید میثم صفائیان را داشت و بعد از بازداشت او، مرا هم که برای پیگیری مراجعه کرده بودم بازداشت و البته بعدا با قرار التزام ۵۰ میلیون تومانی آزاد کردند.

دبیر جنبش عدالتخواه ادامه داد: اعتراض رانندگان به فساد حاکم بر فضای صنفی شان موضوع تازه ای نیست، سال ۹۵ نیز صفائیان در اعتراض به این وضع با حدود ۵۰۰۰ تن از رانندگان در پایانه بندرعباس دست به اعتراض زدند که منجر به بازداشت صد روزه اش شد. در ماجرای اعتصاب اخیر رانندگان نیز از طریق ایشان در جریان جزئیات قرار گرفتیم و برای پیگیری موضوع به پایانه تهران رفتیم که منجر به بازداشت من و ایشان شد و بنده متهم به اخلال در نظم عمومی و ممانعت از کسب و با قرار وجه التزام آزاد شدم.

یاشار سلطانی در این نشست با تاکید بر اینکه مبارزه مصداقی موثر نیست و افشاگری ها باید در راستای روند مبارزه با فساد باشد، افزود: ۲۰۰ مورد افشاگری ما در زمینه املاک نجومی تنها بخش کوچکی از فساد موجود بود، بررسی های سازمان بازرسی شهرداری تهران و شورای شهر جدید نشان داد حدود ۲۰۰۰ واگذاری املاک با مبلغ پایین تر از ارزش واقعی یا در برخی موارد به صورت رایگان انجام شده است.

سردبیر معماری نیوز ادامه داد: در یک مورد که سازمان بازرسی شهرداری دنبال کرد، مشخص شد ملکی ۳۵۰ متری در شمال تهران تنها با مبلغ ۱۹۶ میلیون تومان به مسوول وقت یکی از نهادها در تهران واگذار شده است.

در این نشست، کیا محمد صرفی هم با اشاره به احکام سنگینی که از سوی قوه قضائیه برای فعالان دانشجویی صادر شده است، گفت: بهتر است جنبش دانشجویی به جای پرداختن به مسائل سیاسی خارج از فضای دانشگاه، توجه خود را معطوف به مواردی از این دست که خود نوعی مبارزه با فساد در محیط دانشگاه است، کند.

وی ادامه داد: فضای مجازی و رسانه هایی چون توئیتر در این زمینه امکان لازم را فراهم کرد تا فارغ از سیاسی کاری به بحث عدالت که بزرگترین دشمن آن، فساد است بپردازیم.

گفتنی است محتوای کامل این میزگرد به زودی منتشر می شود.

**اداره کل اخبار چند رسانه ای**ایرناپلاس**

انتهای پیام /*


سیاسی


فساد


جنبش دانشجویی


یاشار سلطانی

نظرات بسته شده است.