از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52157

77 بازدید

سید علی شفیعی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، افزود: بر این اساس تعداد وفات جاری ثبت شده در سه ماهه امسال برابر با یکهزار و ۱۷۵ مورد بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و ۱۵۳ واقعه بوده است.وی اظهار کرد: تعداد فوت ثبت شده تا یکسال پس از […]

سید علی شفیعی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، افزود: بر این اساس تعداد وفات جاری ثبت شده در سه ماهه امسال برابر با یکهزار و ۱۷۵ مورد بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و ۱۵۳ واقعه بوده است.
وی اظهار کرد: تعداد فوت ثبت شده تا یکسال پس از وقوع در بهار امسال برابر با یکهزار و ۲۱۹ واقعه است که این آمار در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۲۳۷ واقعه بود.
شفیعی افزود: تعداد فوت ثبت شده در مهلت قانونی در مدت اعلام شده برابر با یکهزار و ۲۱۱ واقعه و در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۲۰۴ واقعه است و این اداره کل همواره تلاش دارد موارد فوت را در مهلت قانونی به ثبت برساند.
وی بیان کرد: تعداد فوت جاری ثبت شده در بهار امسال بطور متوسط برابر با ۱۲ مورد در روز می باشد که بطور تقریبی در هر ۲ ساعت یک واقعه وفات در استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: شمار وفات ثبت شده در مناطق شهری و روستایی این استان به ترتیب ۷۴۶ و ۴۲۹ مورد بود و به لحاظ تفکیک جنسیت و منطقه نیز طی این مدت ۳۲۵ زن و ۴۲۱ مرد در مناطق شهری و ۱۸۸ زن و ۲۴۱ مرد در مناطق روستایی این استان فوت شده اند.
به گفته این مسئول، در سه ماهه اول امسال بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و تومورها و بیماری های تنفسی به ترتیب با ۴۲٫۶ ، ۱۲٫۵ و ۶٫۹ درصد عمده ترین علل مرگ و میر در این استان اعلام شده است.
به گزارش خطرنگار، سال گذشته نیز بیماری های قلبی و عروقی با ۴۰٫۹ درصد، سرطان ها و تومورها با ۱۱ درصد و بیماری دستگاه تنفسی با ۷٫۳ درصد سه دلیل عمده فوت در این استان بوده است.
۷۳۲۰/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


ثت احوال


وفات


مهلت قانونی

نظرات بسته شده است.