از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52132

114 بازدید

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، در رویداد اینوتکس۲۰۱۸ کارآفرینان، نوآوران، شرکت های نوپای فناور، مدیران موفق شرکت های خصوصی و دانش بنیان، سرمایه گذاران خطرپذیر، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری حضور دارند.اما تجهیزات پزشکی و توانبخشی، فرصت های کارآفرینی در حوزه امنیت و ایمنی غذایی و فناوری اطلاعات در سلامت، محورهای سومین […]

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، در رویداد اینوتکس۲۰۱۸ کارآفرینان، نوآوران، شرکت های نوپای فناور، مدیران موفق شرکت های خصوصی و دانش بنیان، سرمایه گذاران خطرپذیر، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری حضور دارند.
اما تجهیزات پزشکی و توانبخشی، فرصت های کارآفرینی در حوزه امنیت و ایمنی غذایی و فناوری اطلاعات در سلامت، محورهای سومین رویداد ملی اینوتک سلامت است.
کمک به توسعه و بلوغ زیست بوم کارآفرینی در حوزه سلامت از اهداف محوری این رویداد بوده و همچنین سومین رویداد ملی اینوتک سلامت، حمایت های معنوی و آموزشی از شرکت های نوپا، کمک به بازارسازی شرکت های دارای محصول، ارتباط موثر، تبادل تجربیات و گفتگوی فناوران با سیاست مداران و سرمایه گذاران را به عنوان اهداف دیگر خود انتخاب کرده است.
در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸، با توجه به روندهای جهانی و اهمیت امر، موضوع اصلی ‘شهر هوشمند’ قرار گرفته و «شهر هوشمند؛ زندگی هوشمند» به عنوان شعار این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
شهر هوشمند طیف وسیعی از فناوری ها را در بر می گیرد که شامل مدیریت هوشمند انرژی، حمل و نقل هوشمند، دستگاه های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء، مدیریت و تبادل هوشمند داده، زیرساخت های هوشمند، بهداشت و سلامت هوشمند و محیط زندگی و محل زندگی هوشمند است که در نمایشگاه امسال به این موضوعات توجه ویژه می شود.
استارتاپ ها و شرکت هایی که در زمینه های مانند فناوری زیستی و زیست محیطی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و بیمارستانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مخابرات، فناوری های مرتبط با نفت و گاز، انرژی های تجدید پذیر، نانو فناوری، شیمی و مواد جدید، فناوری های شهری، هوافضا و مکانیک، دستگاهها و تجهیزات پیشرفته و فناوری های شناختی، فعالیت می کنند در این نمایشگاه حضور دارند.
نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ در شش دوره قبلی خود، میزبان شرکت های فناور زیادی از کشورهای مختلف بوده است. این نمایشگاه در طول ۶ دوره گذشته خود میزبان بیش از ۷۵۰ شرکت فناور از ۲۵ کشور مختلف بوده و اهدافی همچون تبادل فناوری میان شرکت های خصوصی، سرمایه گذاری مشترک، مشارکت در پروژه های تحقیق و توسعه و … را دنبال کرده است.
دبیر علمی سومین رویداد ملی اینوتک سلامت روز چهارشنبه دربااره همزمانی برگزاری این دو روویداد به خبرنگار علمی خطرنگار، گفت: برگزاری همزمان اینوتک و اینوتکس سبب هم افزایی فعالان حوزه فناوری و نوآوری می شود و ما در تلاش هستیم تا این موضوع مهم در کشور محقق شود.
دکتر لادن گیاهی با اشاره به این که اینوتکس یک نمایشگاه برپایه کارآفرینی، نوآوری و فناوری است، افزود: هرچند این نمایشگاه تمرکز ویژه ای در حوزه سلامت نداشته اما توانسته برای بسیاری از اجزای اکوسیسم فناوری و نوآوری، همپوشانی داشته باشد.
وی برگزاری همزمان این ۲ رویداد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برپایی این ۲ رویداد در یک مکان و همزمان، هم فرصت برای برگذارکنندگان و هم شرکت کنندگان است.
گیاهی اظهار داشت: همزمانی این دو رویداد، فرصتی مناسب برای بهتر دیده شده دستاوردهای حوزه فناوری و نوآوری است و می تواند زمینه توجه بیشتر دست اندرکاران به این موضوعات مهم را فراهم کند.
وی گفت: توسعه فناوری، نیازمند زیرساخت های مشترک است و این موضوع در مورد ملاحظات مالکیت فکری، سرمایه گذاری یا بحث قوانین و مقررات، صدق پیدا می کند و زیرساخت همه آنها می تواند مشترک باشد.
گیاهی با اشاره به اینکه کسب و کار فناورانه نیازمند همکاری های بین رشته ای است، افزود: هرچه افراد بیشتری با تخصص های مختلف در این حوزه فعال باشند، قطعا نتیجه بهتری به دست می آید.
دبیر علمی سومین رویداد ملی اینوتک سلامت افزود: ورود محصول فناورانه به بازار، فروش دانش فنی، مذاکرات با سرمایه گذاران و گسترش شبکه سازی از جمله اهداف فناوران برای حضور در این رویداد است.
وی افزود: ترجمان دانش و خلاقیت، فرایند دانش بنیان شدن، اینترنت اشیا در سلامت، بازاریابی در صنعت غذا، استانداردها و گایدلاین های خدمات و تجهیزات پزشکی و توان بخشی و فروش دانش فنی از دانشگاه به صنعت از جمله کارگاه های آموزشی اینوتک سلامت است.
به گفته گیاهی، سرمایه گذاری و حمایت مالی در حوزه تجهیزات توانبخشی، فرصت ها و تهدیدهای محصولات دانش بنیان شرکت های فناور و دانشگاهی در تعامل با صنایع غذایی، استانداردها و مجوزها در حوزه تجهیزات توانبخشی از جمله پنل های سومین رویداد ملی اینوتک سلامت است.
علمی ** ۱۲۰۱ **۲۰۱۷

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


اینوتک


اینوتکس


نوآوری و فناوری

نظرات بسته شده است.