از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52069

95 بازدید

این تارنمای ارگان کنگره آمریکا در گزارش روز سه شنبه خود نوشت: کمیته اطلاعات سنا این نتیجه گیری جامعه اطلاعاتی را تایید کرده که روسیه برای «دونالد ترامپ» نامزد وقت ریاست جمهوری آمریکا «به وضوح اولویت» قائل بوده و به دنبال کمک به پیروزی وی در انتخاب ریاست جمهوری آمریکا بوده است.گزارش کمیته اطلاعات سنا […]

این تارنمای ارگان کنگره آمریکا در گزارش روز سه شنبه خود نوشت: کمیته اطلاعات سنا این نتیجه گیری جامعه اطلاعاتی را تایید کرده که روسیه برای «دونالد ترامپ» نامزد وقت ریاست جمهوری آمریکا «به وضوح اولویت» قائل بوده و به دنبال کمک به پیروزی وی در انتخاب ریاست جمهوری آمریکا بوده است.
گزارش کمیته اطلاعات سنا که در قالب یک گزارش غیرمحرمانه روز سه شنبه منتشر شد، به طور کامل با یافته های کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و شخص ترامپ مغایرت دارد که هر دو پیوسته ادعای دخالت مسکو در انتخابات را رد کرده اند.
«ریچارد برّ» رئیس جمهوری خواه کمیته اطلاعات سنای آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: این کمیته ۱۶ ماه گذشته را مشغول بررسی منابع، معامله ها و تحلیل ها در این زمینه بوده و دلیلی نمی بیند نتایج ارزیابی جامعه اطلاعات را انکار کند.
کمیته اطلاعات سنا اعلام کرد: ارزیابی جامعه اطلاعاتی یا ICA «یک محصول اطلاعاتی قوی» بوده است.
در گزارش غیرمحرمانه این کمیته با استناد بر گزارش منابع اطلاعاتی، منابع آزاد گزارش دهی درباره اولویت های سیاسی رهبری روسیه و محتوای رسانه های روسیه عنوان می شود که مسکو به دنبال سیاه نمایی درباره «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات وقت آمریکا بوده است.
محققان سنا همچنین این اتهام برخی از حامیان ترامپ را که ارزیابی جامعه اطلاعاتی به شکل نامتناسبی تحت تاثیر مسائل سیاسی بوده است، رد کرده اند.
کمیته اطلاعات سنا همچنین اعلام کرده که «هزاران صفحه از اسناد» را بررسی کرده و با مقام های مربوطه که در توسعه ارزیابی جامعه اطلاعاتی نقش داشته اند، مصاحبه کرده است و «همواره از آنها شنیده است که تحلیلگران در دستیابی به هر گونه نتیجه گیری تحت تاثیر انگیزهای سیاسی نبوده اند.»
کمیته اطلاعات سنا بعلاوه در تناقض با ادعاهای متحدان ترامپ به این نتیجه رسید که نتایج تحقیقات دیگری که با هزینه دمکرات ها انجام می شود و به «پرونده استیل» شهرت دارد، به هیچ وجه نقشی در نتایج تحلیل ارزیابی جامعه اطلاعاتی نداشته است.
پرونده استیل توسط «کریستوفر استیل» جاسوس سابق انگلیسی علیه ترامپ مطرح شد. در این پرونده یکسری اتهامات درباره ارتباط ترامپ با روسیه مطرح می‌شود. در پرونده استیل ادعا شده روسیه از ترامپ اطلاعاتی دارد که از آنها به عنوان عاملی برای تحت فشار گذاشتن وی استفاده می‌کند.
کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا مارس (فروردین) گذشته گزارش خود را درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا منتشر کرد اما مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که فاقد شواهد کافی برای قضاوت است.
کمیته اطلاعات سنا در حال آماده کردن گزارش محرمانه خود درباره جزییات نتیجه گیری های خود درباره ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا است که با تکمیل آن، از نظر محرمانگی بررسی و نسخه ای از آن برای انتشار عمومی تهیه می شود.
تحقیقات کلی کمیته اطلاعات سنای آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا همچنان ادامه دارد و این کمیته هر از گاه گزارش های موقتی را مانند گزارش اخیر ارائه می دهد.
همزمان با تحقیقات کمیته اطلاعات مجلس سنا تحقیقات در خصوص پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به ریاست «رابرت مولر» همچنان ادامه دارد و تاکنون تعدای از نزدیکان ترامپ به عنوان بخشی از تحقیقات این تحقیقات رسما مجرم شناخته شده اند.
اروپام**۹۱۵۸ **۱۹۰۸

انتهای پیام /*


سیاسی


آمریکا


تحقیقات روسیه


سنا

نظرات بسته شده است.