از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52011

111 بازدید

به گزارش خطرنگار، امیرعلی حمیدیه روز سه شنبه در جلسه سلول های بنیادی استان زنجان افزود: هم اکنون بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه طرح‌های پژوهشی و فناورانه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد.وی اظهار کرد: بخشی دیگر […]

به گزارش خطرنگار، امیرعلی حمیدیه روز سه شنبه در جلسه سلول های بنیادی استان زنجان افزود: هم اکنون بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه طرح‌های پژوهشی و فناورانه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد.
وی اظهار کرد: بخشی دیگر نیز توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می‌شود که این مهم زمینه‌ساز توسعه شرکت‌های دانش‌ بنیان را بدنبال دارد.
حمیدیه افزود: در سال های گذشته دانشکده سازی و توسعه فضای فیزیکی آنها نشان دهنده رشد دانشگاهها بود اما تا چند سال آینده رویه دیگری از قبیل مجازی شدن حاکم خواهد شد.
وی اضافه کرد: ساخت وساز مکان های مختلف آموزشی بویژه در دانشگاهها موجب کاهش شدید دانشجویان شده و این در حالی است که شرکت های دانش بنیان آنگونه که باید و شاید رشد کافی نیافتند.
این مسئول ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد کشورهای اروپایی حتی کشورهای مانند ژاپن و ترکیه در ارتباط با علوم و فناوری های سلول های بنیادی رشد قابل توجهی یافته اند در حالی که مقالات متعددی توسط دانشجویان و اساتید دانشگاهی چاپ می شود که چندان بازدهی ندارد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: وظیفه دانشگاهها ایجاد شغل و محصول است و این مراکز باید بیش از گذشته در حوزه فناوری های نوین بویژه سلول های بنیادی حرکت کنند که کشورهای اروپایی سرمایه گذاری های مناسبی را در این بخش انجام دادند.
به گفته وی، مدل مرکز رشد در دانشگاهها موفقیتی به دنبال نداشته و باید در حوزه فناوری های نوین حرکت کنند و در این ارتباط سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.
وی اظهار کرد: ورود خیران به حوزه علوم و فناوری های سلول های بنیادی بیش از گذشته احساس می شود، زیرا تحقق این امر می تواند علاوه بر کارهای پژوهشی اقدامات مناسبی را در حوزه بیماری ها انجام دهد.
حمیدیه خاطرنشان کرد: حضور محققان کشورمان در بازار های بین المللی حتی در حد ناچیز آن چشم انداز بهتری را در رشد و توسعه فعالیت های این بخش بوجود می آورد که بسیار امیدوار کننده خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان به ضرورت مشارکت خیران به ویژه در حوزه سلامت اشاره و خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۰ خیر در حوزه سلامت در استان فعالیت می کنند که می توان از ظرفیت های آنها برای سرمایه گذاری در این بخش استفاده کرد.
۷۳۲۰/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


سلول های بنیادی


شرکت های دانش بنیان


فناوری

نظرات بسته شده است.