از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51975

81 بازدید

مسلم محمدیاران سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، مرکز بجنورد اظهار داشت: متهمان به آتش سوزی پارک ملی گلستان، مسافرانی بودند که اقدام به روشن کردن آتش کرده و متاسفانه منجر به حادثه گسترده شد.وی با بیان اینکه اظهارات شاهدان عینی و مستندات منجر به شناسایی ۲ نفر متهم شده است، خاطرنشان […]

مسلم محمدیاران سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، مرکز بجنورد اظهار داشت: متهمان به آتش سوزی پارک ملی گلستان، مسافرانی بودند که اقدام به روشن کردن آتش کرده و متاسفانه منجر به حادثه گسترده شد.
وی با بیان اینکه اظهارات شاهدان عینی و مستندات منجر به شناسایی ۲ نفر متهم شده است، خاطرنشان کرد: این متهمان در یکی از استان های همجوار دستگیر شدند.
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: پرونده قضایی برای رسیدگی به این حادثه تشکیل شده است و هنوز عمدی بودن آتش سوزی برای ما مشخص نیست.
به گزارش خطرنگار، آتش سوزی گسترده بعداز ظهر روز دوشنبه پارک ملی گستان در برگرفت و در آن بیش از ۱۵۰ هکتار عرصه طبیعی و جنگلی در آتش سوخت.
پارک ملی گلستان قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.
بیشتر گستره پارک در استان گلستان حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.
مدیریت متمرکز و یکپارچه این پارک ملی با اداره کل محیط زیست استان گلستان است.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲/۲۷۲۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


آتش


جنگل


گلستان

نظرات بسته شده است.