از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51878

116 بازدید

به گزارش خطرنگار، محمدجعفر فلسفی سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود: درآمد شهرداری اهواز از ۶هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته رسید و پیش بینی امسال ما برای درآمدهای شهرداری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است. وی با تصریح به اینکه سرمایه […]

به گزارش خطرنگار، محمدجعفر فلسفی سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود: درآمد شهرداری اهواز از ۶هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته رسید و پیش بینی امسال ما برای درآمدهای شهرداری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است.
وی با تصریح به اینکه سرمایه گذاری برای پروژه های شهرداری فرآیندهای خاصی دارد یادآورشد: ۲۰ بسته فرهنگی برای بحث سرمایه گذاری تعریف و ظرفیت های کلانشهر اهواز نیز شناسایی شده ست.
فلسفی اظهار داشت: گرفتن وام و استفاده از اوراق مشارکت هم نیازمند وجود منابع برای بازپرداخت است، باید دید آیا ظرفیت شهرداری به گونه ای است که زیر بار تعهدات مالی برود یا خیر.
وی در بخشی دیگر درخصوص پروژه قطار شهری اهواز تصریح کرد: به گفته شهردار برای تکمیل فاز نخست خط اول این پروژه ظرف مدت ۱۸ ماه، حدود ۶هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.
فلسفی ادامه داد: باید خط اول پروژه متروی قطار شهری اهواز تکمیل شود در غیر این صورت تمام هزینه ها و خدمات انجام شده مستهلک می شوند.
وی با تاکید بر اینکه فاینانس این پروژه نیز محقق نشده ،گفت: در سایر کلانشهرها از جمله تهران از ظرفیت بانک شهر استفاده کرده و پروژه قطار شهری را تکمیل کرده اند اما شهرداری اهواز سهمی ناچیز از این بانک را دارد و عملا استفاده از ظرفیت های آن ممکن نیست.

**۴۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز
رییس شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما اینست که این پروژه متوقف نشود اما پیمانکار این پروژه ادعا کرده یکهزار و ۸۰۰ میلیون ریال طلب دارد و خواستار تعیین تکلیف است.
وی ادامه داد: تکمیل پروژه قطار شهری اهواز ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین این مقدار نیز در توان ما نیست مگر انکه دولت وارد عمل شود. یکی دیگر از پیشنهادات ما استفاده از صندوق توسعه ملی است اما برداشت از این صندوق هم کار آسانی نیست.
فلسفی در بخشی دیگر درخصوص دلایل توسعه نامتوازن در شهر اهواز اظهار داشت: شهر اهواز به دلیل صنعتی بودن، تبعات آثار پس از جنگ، ایجاد طرح های توسعه نیشکر و مهاجر پذیر بودن در عین مهاجر فرستی دچار توسعه نامتوازن شده است.
وی یادآور شد: در طول مقطعی توجهات به هسته مرکزی شهر و ساماندهی آن معطوف بود که بی توجهی به حواشی شهر را در پی داشت.
رییس شورای شهر اهواز با بیان اینکه تک هسته ای و طولی بودن شهر اهواز یکی از چالش های آن است گفت: توجه به نقاط کم برخوردار و توسعه متوازن نیازمند مدیریت قوی و منابع مالی بسیاری دارد. سال هاست که دنبال حل مشکلات مناطقی مثل کوی مهدیس و منبع آب هستیم اما همچنان چالش هایی وجود دارد.

**لزوم عدالت شهری در کلانشهر اهواز
در بخشی دیگر از این نشست رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اهواز نیز با اشاره به تاکید بر ایجاد عدالت شهری گفت: شهری که مساله عدالت اجتماعی در آن رعایت نشود شهری مدرن نیست.
حجت الاسلام جاسم موسی پور ادامه داد: یکی از مهم ترین چالش ها در شهرداری اهواز بی توجهی به برنامه های فرهنگی و اجتماعی بود از همین رو تلاش کردیم تا مسائل فرهنگی و اجتماعی را نیز در بطن اقدامات شهرداری قرار دهیم.
وی تصریح کرد: در بودجه سال جاری تنها بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی افزایش داشت. همچنین برنامه ریزی برای توسعه زیر ساخت های اوقات فراغت بانوان و مسائل ورزشی نیز برنامه ریزی شده است.
موسی پور با تاکید بر تشکیل شورایاری ها گفت: شورایاری ها نقش مهمی در شناسایی و حل مشکلات محل ها در کنار مجموعه شهرداری و شورای شهر دارند؛ این ضرورت در مناطق کم برخوردار بیشتر احساس می شود از همین رو شورای شهر تشکیل شورایاری ها را تصویب کرد.
وی با تاکید بر انجام برنامه های فرهنگی با در نظر گرفتن هویت شهری خاطر نشان کرد: عناصر هویتی شهر اهواز شامل نفت، علی بن مهزیار اهوازی، مهدویت و دفاع مقدس است.
وی درخصوص برخی اقدامات انجام شده در محله ها اظهار داشت: بازسازی و بهسازی ۷۰ زمین چمن مصنوعی، ساخت سرای محله در پردیس کوی رمضان ملاشیه عین ۲، بازسازی فرهنگسرای سرای نجوم، ساخت استخر بانوان در پارک بانوان ولی عصر، ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی درمانی در کوی سادات با همکاری آستان قدس رضوی از جمله این اقدامات است.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اهواز افزود: ساخت سه پلاتو در غرب اهواز و یک پلاتو در شرق اهواز نیز از دیگر اقدامات است. در این مدت تلاش شد بودجه فرهنگی اجتماعی از برنامه های مناسبتی به سمت اقدامات زیرساختی جاری شود.

**کمبود ۸۰۰ اتوبوس در اهواز
رییس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به اینکه کلانشهر اهواز به یک هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد اظهار داشت: ناوگان اتوبوس رانی اهواز با کمبود ۸۰۰ اتوبوس مواجه است در حال حاضر تنها ۱۷۰ اتوبوس در این کلان شهر فعال هستند.
رحیم کعب عمیربا بیان اینکه از سال ۹۰ تا کنون هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل اهواز افزوده نشده ادامه داد: در این دوره شورا ۵۲ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شده و اعلام کردیم که مورد استفاده بخش خصوصی قرار گیرد و تا پایان سال جاری نیز ۵۰ اتوبوس دیگر خریداری خواهند شد.
به گفته کعب عمیر بخش دولتی در نگهداری اتوبوس ها موفق نیست از همین رو قرار است با توجه به درآمد هر خط رفت و برگشت اتوبوس ها، بسته های حمایتی برای متقاضیان درنظر گرفته شود.
وی ادامه داد: برای راه اندازی ایستگاه های پیرامونی در میدان شهید بندر، میدان شهید چمران و میدان جمهوری برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا پس از ورود اتوبوس ها به این ایستگاه ها، مسافران از طریق اتوبوس های خاص به سمت هسته مرکزی منتقل می شوند.
کعب عمیر تصریح کرد: خط اول سیستم وی.آر.پی از میدان شهید بندر تا میدان کارگر و خط دوم از منطقه کیان شهر به جنوب شرق اهواز راه اندازی می شود.
وی درخصوص کمبود تاکسی نیز اظهار داشت: اما تعداد تاکسی های موجود در سطح شهر یک هزار و ۶۰۰ تاکسی است درحالیکه این شهر نیاز به ۱۰ هزار تاکسی دارد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در بخشی دیگر یادآور شد: حمل و نقل در شهر اهواز به گونه ای است که اگر به هر دلیل دو شریان ترافیکی شرق و غرب رودخانه کارون با مشکل مواجه شوند، باید از وجود شریانی موازی برای هدایت ترافیک استفاده کرد.
وی افزود: برای حل مشکل ترافیک در اهواز از پل ها استفاده می شود اما پل ها نیز رینگ های داخلی شهری بی بهره هستند. تنها راه حل مشکل بار ترافیک، کمربندی اهواز است که این پروژه نیز به طور کامل اجرایی نشده است.
کعب عمیر درخصوص متروی اهواز توضیح داد: مهلت دیگری برای فروش اوراق مشارکت اخذ شده است. مشکل قطارشهری اهواز فروش اوراق مشارکت نیست بلکه این پروژه تنها متروی سطح کشور است که به صورت فاینانس اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه پیمانکار پس از پیروزی در مناقصه، شرکتی را به عنوان فاینانسور معرفی کرد اما به دلیل تحریم، فاینانسور عقب نشینی کرد ادامه داد: پیمانکار هنوز نسبت به معرفی فاینانسور جدید اقدام نکرده است.
۹۸۸۷/۶۰۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


توسعه متوازن


سرمایه گذاری


کلانشهر اهواز

نظرات بسته شده است.