از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51613

140 بازدید

به گزارش روز دوشنبه خطرنگار، از سازمان فضایی ایران، «مرتضی براری» در چهارمین جلسه مشترک سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات افزود: ارایه خدمات فضایی به کاربران از طریق بستر تلفن همراه، نیاز به مراجعه حضوری آنان را برطرف خواهد کرد.وی درباره پروژه به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات ماهواره ای و محصولات […]

به گزارش روز دوشنبه خطرنگار، از سازمان فضایی ایران، «مرتضی براری» در چهارمین جلسه مشترک سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات افزود: ارایه خدمات فضایی به کاربران از طریق بستر تلفن همراه، نیاز به مراجعه حضوری آنان را برطرف خواهد کرد.
وی درباره پروژه به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات ماهواره ای و محصولات سنجش از دور با استفاده از زیرساخت های دولت الکترونیک، نیز گفت: امکان دسترسی آسان و سریع به داده ها و اطلاعات ماهواره ای برای کاربران اعم از بخش دولتی و خصوصی، استادان و محققان، دانشجویان و افراد حقیقی در صورت تحقق این پروژه بین دو سازمان فراهم می شود.
براری ادامه داد: انتظار می رود با تحقق کامل دولت الکترونیک، ضمن حذف نیاز به مراجعه حضوری، فرآیند دسترسی به داده های ماهواره ای نیز تسریع شود.
به گزارش خطرنگار، دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و ارائه خدمت بموقع، دقیق و کارا در همه ساعت های شبانه روز از طریق وسایل ارتباطی شامل تلفن، اینترنت و شبکه های اجتماعی است که بکارگیری آن در بخش های مختلف دولت برای افزایش بهره وری و ارتقای سطح خدمات رسانی بوده و مهمترین نتیجه آن، افزایش رضایت مردم و پیشگیری از بروز فساد و افزایش میزان مشارکت شهروندان در اداره حکومت است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت همکاری و تعامل میان سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات، به عنوان دو سازمان مکمل خدمات یکدیگر افزود: سازمان فضایی ایران تولید داده و اطلاعات (دیتا) را به عهده دارد و سازمان فناوری اطلاعات با انتشار و در اختیار گذاشتن همگانی این اطلاعات، آن را تبدیل به ثروت و خدمت می کند.
وی افزود: همکاری سازمان فضایی ایران با پروژه داده های باز(Open Data) و ارایه کاتالوگ داده های ماهواره ای قابل دسترس و وب سرویس های سنجش از دور از طریق درگاه دولت الکترونیک، یکی از محورهای توافق صورت گرفته بین دو سازمان است.
بر اساس این گزارش در این جلسه همچنین توافق شد از زیرساخت های ابری سازمان فناوری اطلاعات برای تولید محصولات فضایی و ارایه آن به کاربران استفاده شود همچنین استفاده از سرویس کارپوشه ملی برای دریافت درخواست های کاربران و ارایه داده ها و اطلاعات درخواستی بصورت الکترونیکی مورد توافق قرار گرفت.
اقتصام**۲۰۷۸**۲۰۲۵

انتهای پیام /*


اقتصاد


سازمان فضایی ایران


دولت همراه


داده های فضایی

نظرات بسته شده است.