از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51596

157 بازدید

به گزارش خطرنگار، فتح الله حقیقی روز دوشنبه در نشست با بانوان عضو سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در اراک، افزود: خدمات حوزه دولتی در تصمیم سازی و اجرای امور به تنهایی کارساز نیست و افزایش سهم مشارکت سمن ها به عنوان نمایندگان مردم در تکمیل حلقه خدمات حوزه اجتماعی ضرورت دارد.وی بیان کرد: […]

به گزارش خطرنگار، فتح الله حقیقی روز دوشنبه در نشست با بانوان عضو سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در اراک، افزود: خدمات حوزه دولتی در تصمیم سازی و اجرای امور به تنهایی کارساز نیست و افزایش سهم مشارکت سمن ها به عنوان نمایندگان مردم در تکمیل حلقه خدمات حوزه اجتماعی ضرورت دارد.
وی بیان کرد: فعالیت زنان در حوزه سمن ها ارزشمند است و دولت تدبیر و امید نیز نگاه ویژه به این قشر داشته و خواستار افزایش سهم آنان در روند تصمیم سازی و مسایل اجرایی و فرهنگی است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ظرفیت خانه سازمان های مردم نهاد استان باید با برنامه هدفمند در تمامی مناسبات استان به کارگرفته شود تا مشارکت مردمی در بالاترین سطح رقم بخورد.
غلامرضا فتح آبادی با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد این استان خدمات شایسته ای در امور مختلف داشته اند، افزود: و حضور زنان در این سمن ها در حال افزایش است و تقویت شبکه های مختلف اجتماعی در استان مرکزی امری ضروری است.
وی بیان کرد: به کارگیری مشاوران داوطلب در فرمانداری های این استان در دست پیگیری است و پیش بینی شده ۵۰ درصد این افراد از قشر بانوان انتخاب شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۰۸ تشکل غیردولتی در حوزه زنان و خانواده استان فعال است که بیشترین تشکل ها با فراوانی ۵۳ مورد در اراک و کمترین آن با ۲ سمن در خنداب است.
زهرا فرجی افزود: سمن های بانوان این استان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، فرهنگی، سلامت، محیط زیست، زنان آسیب دیده، بهداشت و درمان، علمی، حمایتی، توانبخشی و معلولان فعالیت گسترده دارند.
وی بیان کرد: ۷۰ درصد ساختار نیروی انسانی کل سمن های استان را نیز بانوان تشکیل می دهند و این قشر در راستای حمایت از فعالیت های داوطلبانه خوش درخشیده اند.
در این نشست نمایندگان تشکل های مختلف بانوان استان مرکزی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.
۳۷۵ تشکل مردم نهاد در استان مرکزی وجود دارد که ۱۰۸ تشکل ویژه بانوان است.
۳۰۰۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


اجتماعی


تشکل های مردم نهاد


بانوان


استان مرکزی

نظرات بسته شده است.