از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 50549

116 بازدید

کیامرث حاجی زاده بامداد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: به دلیل انفجار در برج ۶۰۰ پتروشیمی آبادان در حوالی ساعت ۲۴ چهارشنبه شب این واحد دچار آتش سوزی شد.وی گفت: به همین دلیل تمامی امکانات آتش نشانی های شهرستانهای ماهشهر، آبادان و خرمشهر به محل حادثه منتقل شد و امداد […]

کیامرث حاجی زاده بامداد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: به دلیل انفجار در برج ۶۰۰ پتروشیمی آبادان در حوالی ساعت ۲۴ چهارشنبه شب این واحد دچار آتش سوزی شد.
وی گفت: به همین دلیل تمامی امکانات آتش نشانی های شهرستانهای ماهشهر، آبادان و خرمشهر به محل حادثه منتقل شد و امداد رسانان در حال امداد رسانی هستند.
وی گفت : طبق گزارشات اولیه تا کنون ۲ نفر مصدوم و یک نفر مفقود شده است ولی آمار دقیق مصدومان متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هنوز علت این حادثه معلوم نشده است گفت: فعلا بر روی خاموش کردن آتش تمرکز کرده ایم و آتش سوزی در سطح وسیع در این واحد ادامه دارد.
وی گفت: دستگاههای امداد رسان در شهرستانهای یاد شده به حالت آماده باش در آمده اند تا در صورت نیاز به محل حادثه اعزام شوند.
این واحد ۲۴ اردیبهشت ماه سالجاری نیز دچار آتش سوزی شد که با تلاش بی وقفه آتش نشانان پس از چند ساعت مهار شد.
واحد قدیمی A700 پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده است کار تولید پی وی سی را انجام می دهد.
مجتمع پتروشیمی آبادان با شروع جنگ رژیم بعث عراق به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق هدف اصابت راکت و موشک های عراقی قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.
در سال ۱۳۶۷ پس از پایان جنگ عملیات بازسازی پتروشیمی آبادان آغاز و مهندسان متخصص مجتمع توانستند آن را مجدد وارد چرخه تولید کنند.
هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی وی سی است که تولید آن در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه ۱۱۰هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.
۶۰۶۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


آتش سوزی


پتروشیمی


آبادان

نظرات بسته شده است.