از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 49279

154 بازدید

به گزارش خطرنگار، مریم باقری روز سه شنبه در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی خمین، افزود: در سال جاری ۴۲ مورد واقعه طلاق در این شهرستان ثبت شده درحالی که رقم آن در مدت مشابه پارسال ۶۱ مورد بود.وی ادامه داد: در این مدت ۲۲۱ واقعه ازدواج و ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده است.رئیس ثبت […]

به گزارش خطرنگار، مریم باقری روز سه شنبه در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی خمین، افزود: در سال جاری ۴۲ مورد واقعه طلاق در این شهرستان ثبت شده درحالی که رقم آن در مدت مشابه پارسال ۶۱ مورد بود.
وی ادامه داد: در این مدت ۲۲۱ واقعه ازدواج و ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده است.
رئیس ثبت احوال خمین اظهار کرد: ثبت واقعه ازدواج در خمین نیز در ۲ ماه اول بهار امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی مهمترین شاخص تهدید سلامت شهروندان در خمین بیماری های قلبی و عروقی به میزان ۵۰ درصد، سرطان ها با سهم ۱۳ و نیم درصد سرطان،اختلال غدد متابولیک با سهم ۱۰ و نیم درصد، نارسایی دستگاه تنفسی باسهم ۱۰ درصد و پس از آن سوانح و حوادث است.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: نهادهای حوزه اجتماعی و فرهنگی باید برای کاهش نرخ طلاق در این شهرستان با برگزاری کارگاه های آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج تلاش مضاعفی کنند.
احمد طهرانی افزود: طلاق از علل مهم بروز آسیب های اجتماعی است که می تواند خطرات و آسیب های متعددی را برای جامعه ایجاد کند.
وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار و نشاط اجتماعی و ترویج آموزه ها و ارزش های اسلامی در جامعه می تواند در کاهش آمار طلاق در خمین موثر باشد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۲۷۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


اجتماعی


ثبت احوال


نرخ طلاق


کاهش

نظرات بسته شده است.