از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 48030

91 بازدید

محمدسعید کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: از این تعداد، ۱۲۴ داوطلب در سریش آباد و ۲۹ نفر در مرکز انتقال خون سنندج پذیرش شدند.وی به دریافت ۹۴ واحد کامل خون از داوطلبان بیجاری در اولین شب قدر نیز اشاره کرد و افزود: شب گذشته با حضور تیم سیار […]

محمدسعید کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: از این تعداد، ۱۲۴ داوطلب در سریش آباد و ۲۹ نفر در مرکز انتقال خون سنندج پذیرش شدند.
وی به دریافت ۹۴ واحد کامل خون از داوطلبان بیجاری در اولین شب قدر نیز اشاره کرد و افزود: شب گذشته با حضور تیم سیار انتقال خون در سریش آباد، ۱۰۲ واحد خون کامل از اهداکنندگان دریافت شد.
مدیرکل انتقال خون کردستان از ادامه فعالیت مرکز اهدای خون سنندج در ۲ شیفت کاری صبح و شب تا پایان ماه رمضان خبر داد و یادآور شد: در شب ۱۹ و ۲۱ رمضان ۸۵ داوطلب در مرکز اهدای خون سنندج پذیرش شدند که از این تعداد ۴۸ واحد خونی دریافت و ۱۴۴ فرآورده گلبول قرمز فشرده و پلاسمای تازه منجمد و پلاکت نیز تولید شد.
کریمیان تاکید کرد: در دو شب از لیالی قدر در مجموع ۳۴۱ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان کردستان مراجعه کردند که ۲۴۴ واحد خونی کامل از این افراد دریافت شد.
وی آمار پذیرش اهدا کنندگان خون در استان را از ابتدای ماه رمضان تاکنون یک هزار و ۶۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد اهدا کننده، یک هزار و ۱۰۹ واحد خون کامل گرفته شد.
وی اضافه کرد: از این یک هزار و ۶۰۴ نفر، یک هزار و ۶۰ داوطلب در سنندج، ۲۷۴ نفر در سقز، ۲۵۶ داوطلب در بیجار و سریش آباد و ۱۴ نفر هم در واحد آفرزیس پذیرش شدند.
مدیرکل انتقال خون کردستان اظهار داشت: از یک هزار و ۱۰۹ واحد خون دریافتی در ماه رمضان امسال، ۶۹۸ واحد توسط اهدا کنندگان مستمر و ۴۱۱ واحد نیز توسط اهداکنندگان با سابقه اهدای خون اهدا شده است.
کریمیان با بیان اینکه نیاز به پلاکت خون در سال های اخیر افزایش چشمگیری یافته است، افزود: عمر پلاکت خون تنها سه روز و راه تامین آن اهدای داوطلبانه است.
وی از اهدا کنندگان خواست تا اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار داده و همواره به یاد داشته باشند که بیمارانی چشم انتظار نوع دوستی آنها هستند.
در حال حاضر ۲ مرکز انتقال خون ثابت در شهرهای سنندج و سقز مشغول به فعالیت هستند.
۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


اهدای خون


بهداشت و درمان


شب قدر

نظرات بسته شده است.