از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 21387

38 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، مصطفی کواکبیان در تذکری در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس با استناد به اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی در اخطاری، گفت: برخی در مطبوعات نوشته‌اند که رد مصوبه تلفیق پیام اصلاح‌طلبان به دولت بوده که چنین بحثی درست نیست چون این همراهی با ملت بوده است این در […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، مصطفی کواکبیان در تذکری در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس با استناد به اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی در اخطاری، گفت: برخی در مطبوعات نوشته‌اند که رد مصوبه تلفیق پیام اصلاح‌طلبان به دولت بوده که چنین بحثی درست نیست چون این همراهی با ملت بوده است این در حالی است که ما با مصوبه کمیسیون تلفیق مخالفت کردیم.
وی افزود: البته برخی نظرات دولت را منطقی‌تر و کارشناسی‌تر می‌دانند، در شرایطی که کمیسیون تلفیق ۷۲ ساعت وقت برای اصلاحات در بودجه داشت، متاسفانه بیشتر از سه یا چهار ساعت وقت نگذاشت، به جای آنکه سرمه در چشم کند بدتر چشم را کور کرد و برخی نکاتی را آورد که غیرقابل دفاع است.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: یک مورد از این مصوبات درباره افزایش صفر درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است، ما در جلساتی با اساتید و روسای دانشگاه‌های مهم تهران این موضوع را بررسی کردیم که همه آنها اعتراض داشتند.
کواکبیان افزود: ما به جای آنکه وضعیت حقوقی کسانی که ۳۰ سال از عمر خود را در آموزش و پرورش گذاشتند بیشتر کنیم حقوق آنها را کمتر می‌کنیم که این باعث خروج اکثریت اعضای هیات علمی می‌شود.
وی ادامه داد: با چنین مصوبه‌ای حتی ممکن است سال آینده حقوق بعضی از اعضای علمی ۵/۱ میلیون تومان کمتر شود که نتیجه این مصوبه تعطیلی دانشگاه‌ها و خالی شدن از اعضای هیات علمی می‌شود.
وی افزود: در این بودجه، موضوع افزایش یارانه‌ها در نظر گرفته شده است که منابع آن در گزارش نهایی شفاف نیست.
کواکبیان از حذف انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی در گزارش کمیسیون تلفیق انتقاد کرد و گفت: حذف این بند در شرایطی صورت گرفته که چندین سال بر روی این پروژه مطالعه صورت گرفته بود. بر اساس تبصره ۲ ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی، تلفیق نمی‌تواند پیشنهاد حذف دهد که این کار صورت گرفت. قطعا نباید اعمال نفوذ صورت گیرد.

**به وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه رسیدگی کنید
سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در تذکری با اشاره به این که این استان مشکلات عدیده ای دارد،گفت: یکی از مهمترین موضوعات در حال حاضر توجه به زلزله زدگان است.
وی افزود: با توجه به شرایط فعلی آب و هوایی در اکثر استان ها به ویژه استان کرمانشاه و کاهش برودت هوا، چادرهای زلزله زدگان دچار مشکل بوده و آبگرفتگی فراوانی دارد.
وی ادامه داد: اگر دولت توان کمک به زلزله زدگان را ندارد و نمی تواند شرایط فعلی را به حالت عادی بازگرداند، از کشورهای دیگر همانند عراق و افغانستان طلب یاری کند.
وی در تذکری به رئیس سازمان صداوسیما افزود: رئیس سازمان صداوسیما متاسفانه طی چند سال گذشته عملکرد رضایتمندی به ویژه در بحران زلزله کرمانشاه نداشته است.

**انتقاد به نحوه پرداخت وام ازدواج
حسن بهرام نیا نماینده نهاوند در تذکری خطاب به رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی گفت: متاسفانه در پرداخت وام ازدواج سختگیری های بسیاری از سوی دولت و مسئولان مذکور اعمال شده به طوری که متقاضی وام باید سند ملکی ، دو ضامن حقوق بگیر و خود نیز شاغل و حقوق بگیر بالای ۵/۲ میلیون تومان باشد.
وی افزود: با این شرایط قطعا زوج های نیازمند و اولویت دار نمی توانند، وام مذکور را دریافت کنند.
بهرام نیا در تذکر دیگری از به کارگیری بازنشستگان در وزارتخانه ها، نهادهای دولتی و استانداری ها انتقاد کرد و گفت: به کارگیری بازنشستگان در پست هایی که می بایست توسط نخبگان، جوانان و افراد باتجربه پر شوند، خلاف قانون مصوب مجلس است.

**مشکلات زلزله زدگان را حل کنید
احمد صفری نماینده کرمانشاه در مجلس نیز در تذکری به وزیر کشور گفت: از رحمانی فضلی که رییس بحران کشور است می خواهیم مشکل زلزله زدگان را حل کند.
وی افزود: حدود ۸۰ روز از زلزله کرمانشاه می گذرد و با توجه به سردی هوا و ضرورت اسکان هر چه سریع تر زلزله زدگان، دولت باید به تعهدات خود و اجرای مصوبات هیات دولت درخصوص این افراد عمل کند.
صفری ادامه داد: ما و هیات دولت در رابطه با حل مشکلات زلزله زدگان مسئول هستیم، قطعا مشکلات آنها با وعده و وعید حل نمی شود.
وی گفت: با وجود درخواست ما از وزارت کشور درخصوص تامین کانکس مورد نیاز مردم زلزله زده؛ چرا ۲ هزار خانوار در زیر چادر زندگی می کنند، بنیاد مسکن به دنبال درآمدزایی از زلزله زدگان است.

**تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان کشور
اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
ناصری نژاد نماینده شادگان به همراه ۱۱ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره علت عدم توجه به وضعیت رودخانه کارون و تخلیه پساب‌ها و فاضلاب ها تذکر دادند.
محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز به اتفاق نادر قاضی‌پور، اکبر رنجبرزاده و حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری به رئیس‌جمهور، وزیر راه و وزیر کشور بر ضرورت بررسی اقدامات دستگاه‌های مسئول و کوتاهی دستگاه‌های راهداری، شهرداری و فرمانداری تهران در مدیریت راه‌های وصولی به تهران در روزهای هفتم، هشتم و نهم بهمن ماه باعث آسیب‌های زیادی به مردم در مسیرهای یاد شده، شده است،تاکید کردند.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در تذکری به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کردند که علت عدم پرداخت کمک هزینه بلاعوض ماهانه به دانشجویان دکتری وزارت علوم در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور چیست؟
سیام**۹۱۲۱ خبرنگار: سمیه لاری*ناشر:کاردان

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


تذکرات

نظرات بسته شده است.