از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 21366

77 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، مجلسی ها در ادامه جلسه علنی امروز – سه شنبه – خانه ملت با ۱۴۵ رای موافق، ۴۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر به کلیات طرح الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر رای مثبت دادند.بر اساس ماده واحده این طرح و […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، مجلسی ها در ادامه جلسه علنی امروز – سه شنبه – خانه ملت با ۱۴۵ رای موافق، ۴۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر به کلیات طرح الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر رای مثبت دادند.
بر اساس ماده واحده این طرح و در صورت تصویب نهایی آن به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در حال حاضر در استان ها مشغول فعالیت هستند، وجه قانونی داده و این ستاد به ریاست استاندار در خصوص اختلافات بین نظام بانکی و تولید کنندگان تصمیم گیری می کند.
این طرح درباره رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها، بانک‌ها و تولید‌کنندگان است.
نادر قاضی پور سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس درمورد این طرح تاکید کرد که هیچ ساختار سازمانی جدیدی به دولت اضافه نمی کند.
وی افزود: بانک ها و موسسات مالی و اعتباری موظف خواهند بود حداکثر در مدت یک ماه با درخواست تسهیلات بخش خصوص موافقت کنند یا دلایل مخالفت خود را در همین مدت توضیح دهند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: اگر دلایل مخالفت بانک مرکزی و بانک های عامل در ستاد تسهیل استان ها مورد قبول قرار نگیرد بانک ها مکلف به پرداخت تسهیلات مالی لازم به تولیدکنندگان بخش خصوصی می شوند.
قاضی پور تاکید کرد: با این طرح، بیش از ۷۰ درصد از مشکلات تولید در بخش سرمایه در گردش و دریافت تسهیلات بانکی رفع می شود.
وی ادامه داد: شورای گفت‌وگو در قالب این طرح نقش مشاور و هیات وزیران مسئول نوشتن آیین نامه اجرایی این طرح خواهد بود.
سیام**۹۱۲۱**۱۳۳۶
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


طرح رفع موانع تولید


ستاد تسهیل

نظرات بسته شده است.