از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 20545

33 بازدید

**بندرعباسنماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: امروز به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر باید نسل جوان را با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی آشنا کرد.آیت الله غلامعلی نعیم […]

**بندرعباس
نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: امروز به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر باید نسل جوان را با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی آشنا کرد.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی با تاکید بر تبیین ارزش های دینی و اسلامی در جامعه ، اظهار داشت: مکتب اسلام، مکتب ادب و دوری از وحشی گری است و باید براساس اصول مکتب اسلام زندگی کنیم.
وی ضمن تاکید بر تلاش همه مردم و مسئولان برای مقابله با رشوه خواری ، گفت: رشد این پدیده شوم موجب ترویج بی قانونی و در نهایت تزلزل اساس جامعه می شود.
آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: رشوه در طول تاریخ موجب سقوط و نابودی بسیاری از دولت ها شده و باید با این پدیده زشت و شوم مقابله کرد.
امام جمعه بندرعباس بهترین راهکار برخورد با رشوه را ارتقاء فرهنگ مقابله با آن در جامعه عنوان کرد و گفت: با ترویج فرهنگ مقابله با رشوه، این پدیده شوم را از ریشه بخشکانیم و اجازه ندهیم که برخی افرادی ضد انقلاب از این طریق به جامعه ضربه بزنند.
وی با تشکر از استاندار هرمزگان در خصوص برخورد جدی با رشوه، گفت: با حمایت و استقبال استاندار از سخنانم امیدوارم شاهد برخورد با این پدیده در جامعه و کاهش مشکلات مردم باشیم.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از صحبت های خود به مساله اهمیت پرداخت خمس اشاره کرد و گفت: دشمن در جهت تبلیغ خمس هراسی تلاش بسیاری دارد که مردم باید هوشیار باشند و فریب توطئه ها و دروغ های دشمنان را نخورند.
امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: کسانی که خمس خود را می‌پردازند، می‌دانند که پرداخت خمس به اهلش کلید روزی آن‌ها است.

**کیش
امام جمعه کیش نیز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: حفظ روحیه انقلابی و تعهد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، حضور رهبری دینی و ساده زیستی دولتمردان مهمترین عوامل تداوم انقلاب است.
حجت الاسلام احمد حسن زاده افزود: ایام سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور حضور با شکوه مردم در صحنه های انقلاب است و دهه فجر فرصت خوبی برای بازخوانی و تحلیل انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: بر حوزویان، دانشگاهیان و تمام اندیشمندان است تا به تحلیل و بررسی ابعاد مختلف انقلاب بپردازند و عوامل پیشبرد و تداوم آن را به عنوان یک نیاز برای جامعه امروزاز لابه لای رخدادهای انقلاب به دست آورده ، پیرامون آن فکر کنند، قلم بزنند و بیان کنند.
حجت الاسلام حسن زاده خاطرنشان کرد: حفظ تعهد به اسلام و روحیه اسلامی و حفظ رویکرد اسلام گرایی از عوامل مهمی است که موجب بروز و ظهور انقلاب اسلامی شد.
وی افزود: مردم با رویکرد دینی و قبول نظام اسلامی و تعهد به حاکمیت اسلامی به این حوزه وارد شدند، لذا عواملی هم که امروز می تواند در حفظ و تداوم انقلاب موثر باشد همان روحیه دینی، مذهبی، اعتقادات اصیل اسلامی و اعتقاد به نظام ولایی و فصل الخطاب بودن نظریه ولی فقیه است .
امام جمعه کیش حضور رهبری دینی را از دیگر عوامل مهمی برشمرد که موجب پیشبرد اهداف انقلاب شده است و تاکید کرد: منظور از رهبری دینی حضور روحانیت، حوزه های علمیه و خطبا در صحنه های انقلابی است.
وی ادامه داد: اگر می خواهید انقلاب پیشرفت کند و ادامه داشته باشد باید انقلابی باشید و در صحنه انقلاب حضور پیدا کنید زیرا به فرموده امام راحل(ره) اگر همه ما در صحنه و حاضر در قضایا نباشیم مطمئن باشید بر سر انقلاب آن خواهد آمد که بر سر مشروطه آمد.

**قشم
امام جمعه قشم نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: در سال ۱۳۹۶ حوادثی رخ داد که در اثر آن نظام جمهوری اسلامی با قدرت نمایی در برابر دشمنان توطئه ها را در هم شکست و آنان نتونستند اهداف خود را محقق کنند
حجت الاسلام رضا جوکار اظهار داشت: امروز دوست و دشمن متوجه اقتدار جمهوری اسلامی شد و فهمید که مقام معظم رهبری محور عدالت، وحدت و آزادی برای همه جهان است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنان انقلاب و راهِ امام راحل را ادامه می دهد و از این رو زندگی در جمهوری اسلامی با همه کاستی ها و نواقص موجود برای هر ایرانی یک افتخار است.
وی اذعان کرد: از مهمترین دستاوردهای انقلاب امام خمینی(ره) این است که نه تنها امروز ایران آزاد و مستقل به هیچ کشوری وابسته نیست، بلکه برای دنیا تصمیم گیری و تصمیم سازی می کند
امام جمعه قشم گفت: امسال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، بدنه بسیج مردمی و فعالان اطلاعاتی کشور توان خود را به رخ دشمن کشیدند.
جوکار به رزمایش ارتش در مکران و دریای عمان اشاره و تصریح کرد: این رزمایش از یک سو پیام صلح و دوستی برای همسایگان کشورمان در منطقه دارد که باید با کمک یکدیگر امنیت منطقه را ایجاد کرد و از سوی دیگر اقتدار جمهوری اسلامی را نشان داد.
رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) پنج ارتش از بامداد روز دوشنبه ۲ بهمن جاری با اعلام رمز یا رسول الله (ص) در مناطق عملیاتی جنوب، جنوب شرق کشور، سواحل مکران و دریای عمان آغاز شد و روز چهارشنبه با انجام رژه اقتدار یگان های شناور نیروی دریایی ارتش پایان یافت.
امام جمعه قشم با اشاره به نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: فلسطین به درخواست های اسرائیل، آمریکا و حکام جبهه نفاق پاسخ منفی داد و محور بودن ایران را در آزادسازی قدس شریف قبول کرده است.
امام جمعه قشم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در قشم برگزار شد اما برخی مسئولان حضور نداشتند که این امر در تضاد با منویات و مطالبات مقام معظم رهبری است.
جوکار گفت: مسئولان اجرایی باید علاوه بر حمایت فکری، مادی و معنوی با حضور در جلسه های فرهنگی باعث دلگرمی جوانان فعال در این عرصه شوند

**رودان
امام جمعه موقت رودان گفت: بازخوانی و تبیین صحیح، دقیق، جامع، صریح، مداوم و مستمر مبانی و آرمان های انقلاب و شناخت سیره عملی و رفتاری و خط فکری امام راحل و مقام معظم رهبری مانع از تحریف انقلاب اسلامی ایران از سوی دشمنان می شود.
حجت الاسلام رضا مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رودان با اشاره به اهداف و توطئه های دشمنان انقلاب و نظام، افزود: دشمنان همواره درصدد آسیب زدن به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و قصد دارند انقلاب و حقایق آن را تحریف و تفسیر نادرستی از انقلاب و آرمان های والای اسلامی و انقلابی ارائه کنند.
وی با تاکید بر لزوم بصیرت، آگاهی و هوشیاری مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راستای دفاع و صیانت از انقلاب و نظام و دستاوردهای آن، خاطر نشان کرد: تبیین دقیق و جامع مبانی و آرمان های والای انقلاب و شناخت سیره عملی و رفتاری و خط فکری امام راحل و مقام معظم رهبری؛ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان مصون می کند
امام جمعه موقت شهرستان رودان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، این ایام را فرصتی مناسب برای تبیین جامع، دقیق و شفاف مبانی انقلاب اسلامی ایران برای مردم بویژه نسل نوجوان و جوان دانست.
حجت الاسلام مهدوی خطر تحریف انقلاب را از خطر تحریم، گرانی و معضل بیکاری، بیشتر و شکننده تر عنوان کرد و افزود: نباید اجازه داد دشمن انقلاب اسلامی ایران را تحریف و تفسیر نادرستی از آن ارائه کند.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان در راستای تحریف و تغییر ماهیت قیام امام حسین (ع) تمام توان و ظرفیت خود را بکار بستند اما این قیام و نهضت الهی همچنان جاوید و ماندگار مانده و خواهد ماند.
حجت الاسلام مهدوی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی درصدد هستند همان نقشه ها و توطئه هایی که برای تحریف و تغییر ماهیت نهضت عاشورا بکار گرفتند را برای تحریف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکار بگیرند از این رو مردم همواره باید با آگاهی، هوشیاری، بصیرت و تبعیت محض از ولایت فقیه و رهبری، از انقلاب و نظام و دستاوردهای آن صیانت کنند.
وی رفع مشکلات اقتصادی و بهبود اوضاع اقتصادی و معیشت مردم را مهمترین مطالبه مردم از دولت عنوان کرد و افزود: اگر مسئولان درگیر دعواهای سیاسی باشند و از پرداختن به مشکلات و دغدغه های مردم غافل شوند باید پاسخگوی مردم و خدای مردم باشند.
حجت الاسلام مهدوی با اشاره به ایام فاطمیه این ایام را فرصتی مناسب برای تبیین سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه (س) در راه دفاع از اسلام و ولایت برشمرد و گفت: برنامه های دهه فجر به گونه ای برگزار شود که حرمت ایام فاطمیه حفظ شود.

**پارسیان
امام جمعه پارسیان نیز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه این شهرستان با تاکید بر تبیین ارزش های دینی و انقلابی در جامعه، گفت: نظام اسلامی در چهار دهه از عمر انقلاب توانسته بارها نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کند .
حجت‌الاسلام هادی میرزایی اظهار داشت: دشمن در صدد القا ناکارآمدی نظام اسلامی است و دنبال نامید کردن مردم از انقلاب است.
وی با تاکید بر وحدت و انسجام ملی، گفت: باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و از هدایت های عالمانه ایشان بهره بگیریم تا کشتی انقلاب به سر منزل مقصود برسد.
میرزایی با اشاره به دیدار مستندسازان جوان با مقام معظم رهبری، گفت: نیاز اصلی کشور در شرایط کنونی جهت‌گیری انقلابی است چرا که دشمن در صدد از بین بردن ماهیت انقلابی‌گری است.
امام جمعه پارسیان ضمن تشکر از حضور برخی از مدیران استانی در این شهرستان و بررسی مشکلات مردم از نزدیک، گفت: این شهرستان با مشکلات و کمبودهایی مواجه است که از مسئولان خواهان حل دغدغه و رفع مشکلات مردم در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم.

**بشاگرد
امام جمعه بشاگرد گفت: تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبیین سیره فاطمی و ارزش‌های انقلاب ناب محمدی است.
حجت‌الاسلام علی بهروزه در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بشاگرد اظهار داشت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را با تأسی و الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) احیاء کرد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از شناخت حضرت فاطمه(س) است و در دهه مبارک فجر باید جشن‌های انقلاب به گونه‌ای برگزار شود که حرمت و شأن فاطمیه حفظ شود .
امام جمعه بشاگرد تصریح کرد: در دهه فجر باید دستاورهای انقلاب اسلامی را بهتر بشناسیم و به مردم معرفی کنیم.

**حاجی آباد
امام‌ جمعه حاجی ‌آباد گفت: انقلاب اسلامی قلب جوانان این کشور را سرشار را از ایمان به خدا کرد و بعدها به کوچه و خیابان‌ها رسید و خود را نشان داد و مردم، شاه‌ مستبد کشور را کنار زدند.
حجت الاسلام روح الله مختاری با تاکید بر اینکه باید نسل جوان را با ارزش های انقلاب بیشتر آشنا کرد، بیان داشت: ایمان به خداوند ‌متعال اولین دلیل پیروزی انقلاب در مقابل طاغوت و استکبار بود.
وی افزود : با ظهور ‌انقلاب اسلامی، باورها تغییر پیدا کرد و جوانان در مقابل هجمه‌های مستکبران ایستادگی کردند.
حجت الاسلام مختاری گفت: امروز نقطه اوج‌ تمرکز دشمن بر اصل تغییر‌ باورها و اعتقادات انقلابی جوانان است و دشمن با شیوع برنامه‌های مخرب ماهواره‌ای و فضای مجازی و غیره اعتقادات را نشان گرفته است.
وی استقلال و وحدت‌ کلمه اقشار مختلف مردمی را نقطه اثربخش در راستای شکل‌گیری انقلاب عنوان کرد و افزود: وحدت اقشار مختلف و مسؤولین و مردم و باور به استقلال و خودباوری موجب شد انقلاب مسیر حرکت خود را تداوم ببخشد.
۷۱۹۸/ ۶۰۴۸
گزارش: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام خطرنگار، هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


سیاسی


نماز جمعه


عبادی


هرمزگان

نظرات بسته شده است.