از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 16651

77 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، مجید کیهانی روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات دو و میدانی استان کرمانشاه که در سالن شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، مربی را رکن و پایه اساسی موفقیت در رشته دو و میدانی معرفی کرد.وی خاطرنشان کرد: امروز کشوری مانند لهستان که یکی از قطب های دو و […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، مجید کیهانی روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات دو و میدانی استان کرمانشاه که در سالن شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، مربی را رکن و پایه اساسی موفقیت در رشته دو و میدانی معرفی کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز کشوری مانند لهستان که یکی از قطب های دو و میدانی جهان محسوب می شود اساس و پایه این ورزش را بر پایه مربیان بومی و تخصصی کردن آن ها، گذاشته است.
کیهانی افزود: لهستان برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای کسب ۱۰ مدال در رشته دو و میدانی برنامه ریزی کرده است، این درحالی است که حتی یک مربی خارجی در این رشته ندارد.
رئیس فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: بر همین اساس ما نیز در فدراسیون طرح ساماندهی مربیان و ارتقاء دانش فنی آن ها را مدتی است که آغاز کرده ایم و تاکنون موفق به ساماندهی ۴۴ مربی به شکل تخصصی که ۲ نفر آن ها سهم استان کرمانشاه است، شده ایم.
وی تاکید کرد: تا پایان دوران ریاستم بر فدراسیون دو و میدانی حدود ۱۸ ماه فرصت باقی است و قصد دارم تا آن زمان تعداد مربیان ساماندهی شده را به ۱۲۰ نفر برسانیم.
کیهانی با بیان اینکه مربیانی که در این طرح قرار می گیرند هر کدام در ماده ای تخصصی فعالیت و از فدراسیون حقوق دریافت می کنند، افزود:
هر کدام از این مربیان باید بتوانند در دوره سه ماهه حداقل پنج ورزشکار مستعد و نخبه را شناسایی و تربیت کنند در غیر این صورت از لیست کنار گذاشته می شوند.
رئیس فدراسیون دو و میدانی در ادامه با بیان اینکه این فدراسیون از مربیان سازنده خصوصا در رده های پایه حمایت می کند، گفت: یکی از برنامه های دیگری که در فدراسیون آغاز شده و حتما ادامه پیدا می کند اعزام مربیان سازنده در رده های سنی پایه همراه با ورزشکاران به مسابقات برون مرزی است.
وی تصریح کرد: اخیرا ۱۵ نفر از مربیان سازنده کشور در رده های سنی نونهالان و نوجوانان همراه با ورزشکارانی که خود آن ها تربیت کرده بودند به تایلند و کنیا اعزام کردیم.
کیهانی همچنین از صدور بیش از ۳۰ هزار کارت مربیگری در ۳ سال اخیر خبر داد و گفت: متاسفانه هم اکنون تنها حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستمر با فدراسیون همکاری دارند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی پیشرفته برای مربیان با حضور اساتید مجرب دنیا از جمله برنامه هایی است که حتما بزودی اجرا می شود.
رئیس فدراسیون دو و میدانی در بخش دیگری از سخنانش، کرمانشاه را یکی از قطب های دو و میدانی کشور معرفی کرد و گفت: در این استان ظرفیت ها و استعدادهای بسیاری وجود دارد که رئیس جدید باید بتواند آن ها را شناسایی و توسط مربیان آموزش دیده شکوفا کند.
وی گفت: هیچ کس منکر مشکلات و کمبود امکانات نیست اما باید از همین حداقل ها نیز به خوبی استفاده و افق دیدمان تربیت قهرمانانی مانند حسین کیهانی باشد که قهرمان آسیا و رکوردار ایران است.
کیهانی همچنین از اختصاص کمک ۲۰۰ میلیون ریالی از سوی فدراسیون دو و میدانی و اداره کل ورزش و جوانان استان برای این رشته در کرمانشاه جهت خرید تجهیزات و امکانات اولیه مورد نیاز خبر داد.
رئیس فدراسیون دو و میدانی در ادامه به در پیش بودن مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است به میزبانی کشورمان برگزار شود، اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این رویداد مهم کاملا آماده هستیم و شرایط نیز فراهم است.
وی افزود: هشتمین دوره مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا روزهای ۱۲ تا ۱۴ بهمن در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار می شود.
در مجمع انتخاباتی هیات دو و میدانی استان کرمانشاه، احمد روشن زاده با کسب ۱۵ رای برای مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.
۳۰۳۳/۷۴۵۸ خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی

انتهای پیام /*


ورزش


رئیس فدراسیون دو و میدانی


مجید کیهانی


مجمع انتخاباتی دو و میدانی کرمانشاه

نظرات بسته شده است.