از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 15679

114 بازدید

مهرداد قطره سامانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این سامانه گرچه منجر به وقوع برف و باران در بسیاری از نقاط استان می شود اما بارش قابل توجهی در پی نخواهد داشت.وی ادامه داد: این سیستم بارشی تا اواخر روز یکشنبه در استان فعال خواهد بود و پس از آن […]

مهرداد قطره سامانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این سامانه گرچه منجر به وقوع برف و باران در بسیاری از نقاط استان می شود اما بارش قابل توجهی در پی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: این سیستم بارشی تا اواخر روز یکشنبه در استان فعال خواهد بود و پس از آن جوی پایدار همراه با کاهش دما در استان حاکم می شود.
قطره سامانی، برف انباشت شده در ایستگاه شاخص کوهرنگ را ۸ سانتی متر اعلام کرد و گفت: همچنین میانگین بارندگی های سال زراعی جاری استان (۱ مهر تا ۱۵ دی) ۴۷٫۶ میلی متر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۸۰ درصدی مواجه است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: براساس نقشه های پیش یابی، کمبود بارش ها در پایان اسفندماه امسال بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است که انتظار می رود شاهد صرفه جویی بیش از پیش و مدیریت صحیح منابع آب در استان باشیم.
به گزارش خطرنگار، به سبب وقوع خشکسالی یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری این استان با تاخیر در بارندگی های پاییزی و زمستانی و کاهش میانگین بارش ها مواجه است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی ۱۰ سال اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


بارندگی


هواشناسی


انرژِی

نظرات بسته شده است.