از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 15461

72 بازدید

به گزارش خطرنگار، حسن مستفید روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به کشته و مصدوم شدن بیش از ۸۰۰ نفر در مسیر فعلی هشترود به مراغه در ۵ سال گذشته، افتتاح این طرح می تواند به کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات رانندگی بیانجامد.آزادراه هشترود – مراغه که از سال ۹۳ عملیات اجرایی اش […]

به گزارش خطرنگار، حسن مستفید روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به کشته و مصدوم شدن بیش از ۸۰۰ نفر در مسیر فعلی هشترود به مراغه در ۵ سال گذشته، افتتاح این طرح می تواند به کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات رانندگی بیانجامد.
آزادراه هشترود – مراغه که از سال ۹۳ عملیات اجرایی اش آغاز شده در ۶ قطعه در حال اجراست و در مجموع ۱۷٫۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مستفید ادامه داد: این طرح از مطالبات و نیازهای مردم منطقه است از این رو در دستور کار مسئولان استانی قرار گرفته و تاکنون چهار کیلومتر از اراضی واقع در مسیر آن تملک و آزادسازی شده است.
با ساخت این آزاد راه مسیر ۱۰۱ کیلومتری خطرناک و پرحادثه هشترود – مراغه به ۹۲ کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از مسیر هشترود – مراغه انجام می شود که از غیر استانداردترین جاده های کشور است.
برای ساخت آزاد راه هشترود – مراغه هشت هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشار:عیسی عطاپور**
۳۰۷۷/۷۴۸۶

انتهای پیام /*


اقتصاد


عمران


شورای پول و اعتبار


مصوبات

نظرات بسته شده است.