از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 15071

92 بازدید

به گزارش خطرنگار، علی محمد احمدی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: شهرداری یاسوج به جای حفر چاه در بلوارهای این شهر به منظور آبیاری فضای سبز باید از پساب فاضلاب استفاده کند تا سطح آب سفره های زیرزمینی منطقه کاهش نیابد.وی افزود: کمیته ای […]

به گزارش خطرنگار، علی محمد احمدی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: شهرداری یاسوج به جای حفر چاه در بلوارهای این شهر به منظور آبیاری فضای سبز باید از پساب فاضلاب استفاده کند تا سطح آب سفره های زیرزمینی منطقه کاهش نیابد.
وی افزود: کمیته ای متشکل از معاونت عمرانی استانداری و شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به بررسی هر چه بیشتر این موضوع پرداخته و مسئولان شهرداری یاسوج نیز توضیحات لازم را ارائه دهند.
آبیاری فضای سبز شهر یاسوج از طریق منابع زیرزمینی صورت می گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: فلسفه واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی شامل کاهش تصدی گری دولت، ایجاد اشتغال، کاهش هزینه ها و کمک به اتمام سریعتر طرح هاست.
احمدی عنوان کرد: واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی سبب کاهش انواع فسادهای مالی هنگام اجرای طرح ها نیز می شود.
وی ابراز داشت: دولت در زمینه واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی مصمم بوده و باید مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا همکاری لازم را انجام دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امروزه خبری از مشاغل دولتی نیست، گفت: یکی از راهکارهای مناسب در راستای ایجاد اشتغال به ویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی این استان واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی است که باید مورد توجه جدی تر قرار گیرد.
احمدی اظهار داشت: واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد همراه با نظارت دقیق دستگاه اجرایی مربوطه و با اولویت بکارگیری دانش آموختگان دانشگاهی باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دستگاه های اجرایی استان طرح های قابل واگذاری خود به بخش خصوصی را هر چه سریعتر تعیین، اولویت بندی و به این سازمان اعلام کنند.
حسن نوروزی اظهار داشت: واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی از امور مورد تأکید دولت دوازدهم برای کمک به تحقق هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی بوده و شامل سه نوع اجاره، مشارکت در اجرا و خرید خدمت است.
وی افزود: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور ۵۳۸ طرح عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را در سال ۱۳۹۷ دارند.
نوروزی بیان کرد: سهم سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل دامپزشکی، اداره کل امور عشایر، شرکت آب منطقه ای، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت آب و فاضلاب شهری و شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد به ترتیب ۶۵، هفت، ۱۵، ۱۲، ۱۸، هفت، ۳۳ و ۶۲ طرح است.
وی عنوان کرد: قابل واگذار بودن یا نبودن این طرح ها به بخش خصوصی باید به دقت و با حضور مدیران اجرایی مربوطه بررسی و پس از تصمیم گیری نهایی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شود.
سال جاری ۷۰ طرح عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف و در قالب اقتصاد مقاومتی برای تکمیل و افتتاح به بخش خصوصی واگذار شد که هم اینک در حال اجرا هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: علیزاده
۷۵۳۵/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


ابیاری فضای سبز


سفره های زیرزمینی


یاسوج

نظرات بسته شده است.