از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 14448

61 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله ‘ سید یوسف طباطبایی نژاد ‘ روز شنبه در یادواره شهدای شهر کرکوند، افزود: ما نیز به برخی مسئولان انتقاد داریم اما باید مطالبات خود را بگونه دیگری مطرح کنیم تا آب در آسیاب دشمن ریخته نشود. […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله ‘ سید یوسف طباطبایی نژاد ‘ روز شنبه در یادواره شهدای شهر کرکوند، افزود: ما نیز به برخی مسئولان انتقاد داریم اما باید مطالبات خود را بگونه دیگری مطرح کنیم تا آب در آسیاب دشمن ریخته نشود.
وی بر بصیرت افزایی و افزایش آگاهی مردم نسبت به وقایع سیاسی و اقتصادی تأکید کرد و گفت: «إِذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ اللَّهُ یَدَهُ عَلَی رُءُوسِ الْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ کَمَلَتْ بِهِ أَحْلَامُهُم‏» وقتی قائم ما قیام کند، خداوند، دست او را بر سر بندگان قرار می‌دهد و از این طریق عقل آنان را جمع می‌کند و عقل‌هایشان به کمال می‌رسد.
وی افزود: بنابراین تا زمانی که مردم به خصوص از طریق فضای مجازی هر مطلبی را می پذیرند و هر تحلیلی را ترویج می دهند، امام زمان (عج) ظهور نخواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: مشکلات اقتصادی و خشکسالی بر مردم فشار آورده است اما راهپیمایی و تظاهرات مشکلی را حل نمی کند.
وی افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.
آیت الله طباطبایی نژاد به دلایل شکست حکومت های الهی اشاره کرد و گفت: با نگاهی به تاریخ می بینیم که هیچ یک از انبیا یا ائمه (ع) نتوانستند به هدف اصلی خود که تأسیس یک حکومت الهی بوده است، دست یابند، مگر عده محدودی در زمان و مکانی محدود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضرت نوح (ع) پس از ۹۵۰ سال رسالت نتوانست به جز اندکی از افراد را هدایت کند و در زمان برخی از ائمه (ع) حتی جرأت اعلام امامت خود را نداشتند، تا جایی که امام حسین (ع) در روز عاشورا به حضرت زینب (س) فرمودند، برای حفظ جان امام سجاد (ع) مسائل را از وی بیاموز و برای مردم بیان کن.
وی اولین دلیل شکست اولیای الهی را وجود مترفین یا صاحبان زر و زور دانست و به آیه ۳۴ سوره سبأ استناد کرد و گفت: خداوند در این آیه می فرماید « وَمَا أَرْسَلْنَا فِی قَرْیَهٍ مِّن نَّذِیرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُم بِهِ کَافِرُونَ» یعنی ما در هیچ مجتمع بشری، بیم دهنده ای ( پیامبر ) نفرستادیم مگر اینکه اشراف و خوشگذران های آن گفتند؛ حقّا که ما به آنچه بدان فرستاده شده اید کافریم.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: پس دشمنان انبیا و اولیای الهی صاحبان قدرت و ثروت بودند که علی رغم کم بودن تعدادشان بر مردم تسلط داشتند و بر رأی و نظر آنها نفوذ می کردند.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در زمان امیرالمؤمنین (ع) با وجود معاویه اگر مردم با حضرت علی (ع) همراه می شدند، می توانستند حکومت الهی را پایه گذاری کنند لیکن بی بصیرتی مردم دومین دلیل برای شکست حکومتهای الهی است.
وی تصریح کرد: سنتهای الهی در طول تاریخ تکرار می شود، لذا باید از داستانهای تاریخی درس بگیریم و جلوی تکرار اشتباهات را بگیریم.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


سیاسی


امام جمعه اصفهان


دولت


یادوازه شهدای شهرکوکوند

نظرات بسته شده است.