از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 14015

68 بازدید

علیرضا رحیمی درگفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، شفافیت را یکی از ویژگی های لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور دانست وگفت: ما خوشحال هستیم رسانه ها در ابتدا در جریان لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور قرار گرفتند، این اطلاع رسانی به مردم گامی به جلو بود و قدمی مثبت ارزیابی می شود.وی افزود: […]

علیرضا رحیمی درگفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، شفافیت را یکی از ویژگی های لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور دانست وگفت: ما خوشحال هستیم رسانه ها در ابتدا در جریان لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور قرار گرفتند، این اطلاع رسانی به مردم گامی به جلو بود و قدمی مثبت ارزیابی می شود.
وی افزود: نگاه انتقادی که مردم به لایحه دارند را به فال نیک می گیریم، زیرا نشان می دهد امروز فضایی وجود دارد که نخبگان، کارشناسان و همه مردم می توانند اظهار نظر کنند، فضای مجازی هم امکانی ایجاد کرده که صداها شنیده شود.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: محوریت اشتغال در همه بخش های دولت و همه فصل های بودجه به پررنگی لحاظ شده است، در این زمینه کارشناسان مرکز پژوهش ها و کمیسیون های تخصصی نظرات اصلاحی بدهند که لایحه بودجه پخته تر شود گامی به جلو است،ما به این موضوع خوشبین هستیم.
رحیمی اظهار امیدواری کرد: سال ۹۷ سال، گشایش در حوزه تقویت آمار اشتغال و کاهش آمار بیکاری باشد.
وی تاکید کرد: محور بعدی که باید در لایحه بودجه به آن توجه شود، مقابله با فقر است، باید به مناطق محروم و حاشیه نشین شهرها و اقشار آسیب پذیر که زیر مجموعه کمیته امداد نیستند و نیاز معیشتی دارند توجه ویژه کنیم.
این عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس گفت: رسیدگی به وضعیت بازنشستگان، عدم تبعیض در پرداخت ها، رسیدگی به وضعیت فارق التحصیلان بیکار و اشتغال روستاییان به خوبی در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور لحاظ شده است و ما در این راستا انتظار داریم که کمیسیون تلفیق مجلس با کار کارشناسی دقیق کار دولت را تکمیل کند.
به گزارش خطرنگار، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را ۱۹ آذر به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
رییس جمهوری در زمان تقدیم لایحه بودجه سال آینده اظهارداشت: اگر بخواهم بودجه سال آینده را در یک جمله خلاصه کنم این است که بودجه سال ۹۷ بودجه ای برمبنای اشتغال فراگیر و برمبنای رفع فقر و ایجاد عدالت است، همچنین سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده ۱۱ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال است.
در لایحه بودجه سال آینده، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و ۲۴۹ هزار میلیارد ریال است.
بودجه عمومی نیز شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت می شود.
سیام**۹۱۲۱ خبرنگار: سمیه لاری ** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


بودجه

نظرات بسته شده است.