از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13608

60 بازدید

به گزارش خطرنگار، این همایش روز چهارشنبه با هدف پیاده کردن سیستم آموزش یکپارچه در تمام رشته های ورزش با حضور استادان، کارشناسان و ورزشکاران در تبریز برگزار شد.ایجاد بانک اطلاعاتی آموزشی با شناسایی ظرفیت ها و نیازهای ورزش استان آذربایجان شرقی در راستای هدفمند کردن آموزش دقیق و بهتر از جمله اهداف این همایش […]

به گزارش خطرنگار، این همایش روز چهارشنبه با هدف پیاده کردن سیستم آموزش یکپارچه در تمام رشته های ورزش با حضور استادان، کارشناسان و ورزشکاران در تبریز برگزار شد.
ایجاد بانک اطلاعاتی آموزشی با شناسایی ظرفیت ها و نیازهای ورزش استان آذربایجان شرقی در راستای هدفمند کردن آموزش دقیق و بهتر از جمله اهداف این همایش است.

** پژوهش تبدیل به ارزش شود
رییس مرکز مطالعات پژوهشی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان در این همایش با بیان این پرسش که سهم پژوهش در اقتصاد و خلاقیت چقدر است؟ گفت: در چشم انداز بلند مدت جامعه، پژوهش به معنای عام تنها نیست بلکه پژوهش باید به یک ارزش تبدیل شود.
محمدرضا فاضلی توسعه و گسترش ورزش در جامعه را نیازمند کار علمی و پژوهشی دانست و افزود: انتظار ما از پژوهش این است که بتواند مسایل و چالش های حوزه ورزش را حل کند.
وی رشد توسعه آموزش در سال های اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: عمیق تر شدن آموزش ها در حوزه ورزش نیازمند توسعه پژوهش و کاربردی کردن آن است.

** توجه به کیفی سازی آموزش و پژوهش
رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز، پرورش اخلاقی را از جمله اهداف حرکت های ورزشی اعلام کرد و گفت: سلامت اجتماعی و روانی جامعه از اهداف ورزش و گسترش آن است.
یعقوب بدری آذین با بیان اینکه در گذشته وظایف دانشگاه ها بیشتر کمی سازی بود، اظهار کرد: امروز باید به سمت کیفیت حرکت کنیم چرا که کمیت مشکلاتی را بوجود آورده است.
وی با بیان اینکه افزایش تعداد مقالات مهم نیست، خاطر نشان کرد: مهم اثر پژوهش ها و تاثیر آنها بر حل مشکلات مهم جامعه است.
بدری آذین با تاکید بر نیاز سازی به جای نیاز سنجی گفت: اولین مرحله تغییر در جامعه افزایش اطلاعات جامعه است که از طریق پژوهش می توانیم تغییر نگرش را در جامعه ایجاد کنیم.
رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز با بیان اینکه سبک زندگی مردم با آموزش تغییر می کند، خاطر نشان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی نیازهای جامعه از طریق کارهای پژوهشی میسر است.
بدری آذین ورزش همگانی و توسعه آن را زیربنای ورزش حرفه ای و قهرمانی دانست و گفت: اگر زیربنای توسعه ورزش آموزش باشد مردم خود به خود به سمت ورزش همگانی سوق می یابند و از طریق ورزش همگانی هم می توان به ورزش قهرمانی و توسعه پایدار رسید.
وی با تاکید بر پایدار کردن توسعه گفت: در کنار توسعه ورزش باید به پایداری توسعه هم توجه شود.

** اثر ورزش بر مدنیت بدن
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر مدیریت فرهنگی در ورزش خاطر نشان کرد: توسعه ورزش نیازمند سیاست زدایی و فساد زدایی است.
پروفسور حسن عشایری متخصص مغز و اعصاب، با اشاره به اثر گذاری ورزش بر هیجان جامعه گفت: ورزش فقط حرکت جسمی نیست بلکه مدنیت بدن نیز است.
وی ورزش را نه تنها ضامن سلامت بدن بلکه عامل رشد معنویت نیز دانست و اظهار کرد: ورزش شناخت و آگاهی مان را افزایش می دهد.
پروفسور عشایری با بیان اینکه دانش بدون وجدان همان قدر بی ارزش است که وجدان بدون دانش، خاطر نشان کرد: ورزش بدون وجدان هم بی ارزش است.
وی با بیان اینکه ورزش ما را به واقعیت عینی نزدیک می کند، گفت: ورزش ادراک را در مغز تغییر می دهد و به ادراک عینی نزدیک می کند.

** اولویت آموزش و استاندارد سازی در ورزش
رئیس گروه آموزش و پژوهش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز اولویت آموزش را استاندارد سازی و ارتقا کیفیت آموزش دانست و گفت: آموزش استان در حال گذر از شیوه سنتی به علمی است و برای این امر از ظرفیت ها و پتانسیل های مسئولان آموزش شهرستان ها استفاده خواهیم کرد.
ملیحه علیزاده با بیان اینکه توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود، افزود: در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: توسعه پایدار و همه جانبه در هر کشوری به نحو قابل توجهی در گرو گسترش کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی آن کشور است،اگر نگاهی درازمدت به امر پژوهش داشته باشیم،شاید مهم تر از انجام پژوهش در زمینه های مختلف،گسترش رویکرد پژوهش مدار در آموزش باشد.
گزارش: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
۶۱۳۲/۶۱۸۳

انتهای پیام /*


ورزش


همایش


یافته های پژوهشی


تبریز

نظرات بسته شده است.