از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13378

108 بازدید

سمیه مهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: جشنواره تئاتر شهر به دلیل متداوم و مستدام بودن، قابل اهمیت است و جشنواره ای نیست که متوقف شود و این امر نتیجه رویکرد و عملکرد دبیر و دست اندرکاران هوشمند جشنواره است.وی گفت: به عقیده من جشنواره تئاتر شهر از […]

سمیه مهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: جشنواره تئاتر شهر به دلیل متداوم و مستدام بودن، قابل اهمیت است و جشنواره ای نیست که متوقف شود و این امر نتیجه رویکرد و عملکرد دبیر و دست اندرکاران هوشمند جشنواره است.
وی گفت: به عقیده من جشنواره تئاتر شهر از درجه کیفی خوبی برخوردار است و هنرمندان جوان که قصد دارند در حوزه هنر تئاتر آزمون و خطا کرده و تجربه کسب کنند، جشنواره تئاتر شهر بهترین فرصت برای آنان است.
مهری، آثار هنرمندان جوان شرکت کننده در جشنواره تئاتر شهر و خلاقیت هنرمندان در اجرای آثار نمایشی را قابل تقدیر دانست و افزود: در ششمین جشنواره تئاتر شهر شاهد حضور هنرمندان خوش سابقه هستیم و گمان می کنم هر کارگردانی علاقه مند است که در این جشنواره حضور داشته باشد و آثار خود را ارائه کند.
این نویسنده و کارگردان تئاتر اظهار کرد: داوران به نام و شناخته شده ای همچون حمیدرضا نعیمی، اردشیر صالح پور، اصغر همت، مریم معترف، در ششمین جشنواره تئاتر شهر حضور دارند که هوشمندانه انتخاب شدند و گمان می کنم که آنان در این جشنواره در جایگاه خود قرار گرفتند.
وی با اشاره به داستان تئاتر «آلزایمر» که در بخش صحنه ای ششمین جشنواره تئاتر شهر اجرا می شود، گفت: آلزایمر بیماری فراموشی است که در اثر اتفاقات مدرنیته این روزها، در افراد مختلف و سنین مختلف اتفاق می افتد، این تئاتر داستان افرادی است که در یک موقعیت اجتماعی مشترک قرار گرفته و به دلیل دغدغه ها و اتفاقات مدرنیته و امروزی، دچار فراموشی های زود هنگام و آلزایمر می شوند.
مهری افزود: با توجه به شناختی که از بیماری آلزایمر داشتم و رشته تحصیلی ام که روانشناسی است و موضوع جشنواره که تکریم زندگی شهری است، این نمایشنامه را برای اجرا انتخاب کردم.
کارگردان تئاتر «آلزایمر» گفت: در این تئاتر، محسن سالاری، یوسف میرزایی، محمدحسین رحیمی، مریم شهبازی، پریسا مهتابی، سجاد دستیار، سمیه مهری ایفای نقش می کنند.
وی درباره اجرای عمومی تئاتر «آلزایمر» بعد از ششمین جشنواره تئاتر شهر اظهار کرد: این تئاتر برای جشنواره تولید شده و کارگردان و هنرمندی که اثری را تولید می کند، علاقه مند است که اثرش اجرای عمومی هم داشته باشد و اجرای عمومی تئاتر «آلزایمر» نیز بستگی به حمایت های مسئولان دارد.
این بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره انتخاب پردیس تئاتر تهران (خاوران) برای برگزاری ششمین جشنواره تئاتر شهر گفت: روزهایی که برای تماشای آثار جشنواره در پردیس تئاتر تهران حضور داشتم، متاسفانه استقبال مخاطب آنطور که در خور نام جشنواره تئاتر شهر باشد، نبود، سالن های نمایشی بسیار خلوت بود، آثار جشنواره مهجور ماند و این موضوع برای من ناراحت کننده و غم انگیز بود.
مهری افزود: سال های گذشته، جشنواره تئاتر شهر در مراکز و سالن های نمایشی مختلف شهر تهران برگزار می شد و بسیاری از هنرمندان تئاتر می توانستند به این مراکز دسترسی پیدا کنند اما با توجه به اینکه پردیس تئاتر خاوران متعلق به شهرداری است و یکی از اهداف مسئولان فرهنگی و هنری این نهاد از برگزاری جشنواره تئاتر شهر در پردیس تئاتر تهران معرفی این مرکز فرهنگی به هنرمندان تئاتر و مخاطبان است، به نظرم انتخاب درستی بوده است.
وی با اشاره به اینکه باید تمهیداتی برای جذب مخاطب به پردیس تئاتر تهران اندیشیده شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه من پیش از جشنواره تئاتر شهر، تئاتر «کژدم» را در پردیس تئاتر تهران به روی صحنه بردم، می دانم که راه های جذب مخاطب در این پردیس چگونه است اما همه گروه های نمایشی چنین شانسی را ندارند.
کارگردان تئاتر «آلزایمر» گفت: مسئولان برگزاری جشنواره تئاتر شهر برای جذب مخاطب حداقل می توانستند امکانات ایاب و ذهاب را برای سایر هنرمندان تئاتر فراهم کنند تا آنان بتوانند به سهولت در این پردیس حضور یافته و از آثار جشنواره بهره مند شوند.
مهری ابراز امیدواری کرد: جشنواره تئاتر شهر در سال های آینده تداوم داشته باشد و شاهد رشد و پیشرفت آن باشیم.
وی، نویسندگی و کارگردانی تئاتر «بازی استمرای» را از آثار آینده خود عنوان کرد و گفت: این اثر به اتفاقات بعد از انقلاب اسلامی، دسیسه های مجاهدین خلق، ترورهای هفتم تیر، ترور شهید رجایی و باهنر، بمب گذاری حرم مطهر امام رضا(ع)، ترور دانشمندان هسته ای در قالب اپیزودهای مختلف پرداخته است.
سمیه مهری بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، دانشجوی دکتری روانشناسی سلامت، ۱۸ سال است که در حوزه هنر تئاتر فعالیت می کند، تئاترهای «این آخرین باره»، «نفس کشیدن سخته»، «کژدم»، «دربی» از جمله آثاری است که به نویسندگی و کارگردانی مهری اجرا شده است.
مهری در تئاترهایی از جمله «کژدم»، «مشترک مورد نظر»، «دردسرهای مرد مرده»، «روزهای اتفاقی»، «فرشته بازی»، «من پشه نیستم»، «دیگران» و «یادگار یاد من» ایفای نقش کرده است.
تئاتر «آلزایمر» به نویسندگی یوسف میرزایی و کارگردانی سمیه مهری روز چهارشنبه (ششم دی ماه) در ۲ سانس، ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در سالن استاد محمدعلی کشاورز پردیس تئاتر تهران (خاوران) اجرا می شود.
ششمین جشنواره تئاتر شهر با شعار «تهران، تکریم زندگی» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان بزرگترین رویداد تئاتری شهر تهران در هشت بخش تئاتر صحنه ای، کودک و نوجوان، تئاتر دیگر(خیابانی، صحنه ای، پرفورمنس و سایر گونه های نمایشی)، نمایشنامه نویسی، عکاسی تئاتر، مدرسه تئاتر، نقد صحنه و بخش جنبی ۲۹ آذرماه تا هفتم دی ماه برگزار می شود.
در این جشنواره ۶۲ گروه نمایشی با ۱۴۵ اجرا حضور دارند که آثار نمایشی به صورت متمرکز در پردیس تئاتر تهران و فرهنگسرای خاوران اجرا می شود.
آیین اختتامیه ششمین جشنواره تئاترشهر روز پنجشنبه (هفتم دی ماه) ساعت ۱۴ در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال خطرنگار، استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره تئاتر شهر


تئاتر آلزایمر


سمیه مهری

نظرات بسته شده است.