از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13332

84 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار معارف خطرنگار، از معاونت صدا، علی اکبر خدابخش با تشریح ویژه برنامه های سالروز نهم دی در شبکه های رادیویی از تلاش دست اندرکاران رادیو برای تولید و پخش برنامه های مناسبتی و بازخوانی این حماسه ماندگار سخن گفت و مشروح این ویژه برنامه ها را اعلام کرد. ** […]

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار معارف خطرنگار، از معاونت صدا، علی اکبر خدابخش با تشریح ویژه برنامه های سالروز نهم دی در شبکه های رادیویی از تلاش دست اندرکاران رادیو برای تولید و پخش برنامه های مناسبتی و بازخوانی این حماسه ماندگار سخن گفت و مشروح این ویژه برنامه ها را اعلام کرد.

** رادیو ایران
رادیو ایران از شنبه دوم دی تا پنجشنبه هفتم دی ماه هر روز برنامه ای ۱۵ دقیقه ای با نام «روشنایی های یک مسیر» ویژه روز نهم دی ماه تدارک دیده که این برنامه از گروه جامعه به تهیه کنندگی آرمان ستوده و گویندگی نوید نوروزی ساعت ۱۹:۴۰ از آنتن رادیو ایران پخش می شود.
در روز نهم دی ماه ویژه برنامه «شکوه بصیرت» به انعکاس مراسم بزرگداشت این روز در سراسر کشور می پردازد، البته گزارشگران رادیو ایران در سراسر کشور گزارش های خود را به برنامه ارسال می کنند.
شکوه بصیرت به تهیه کنندگی آرمان ستوده از ساعت ۹ صبح تا ۱۰:۳۰ از آنتن رادیو ایران پخش می شود و در برنامه «بحث روز» رادیو ایران نیز چهارشنبه ششم دی ماه با حضور کارشناسان به بررسی علل و عوامل و زمینه های فتنه ۸۸ می پردازد.
بررسی نقش منافقین و سلطنت طلب‌ها و حامیان خارجی آنها نظیر آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی از محورهای این برنامه است و همچنین بررسی ویژگی ها و شاخص های نهم دی، نقش مردم و رهبری در خنثی سازی فتنه ۸۸ و درس ها و عبرت های فتنه ۸۸ نیز از دیگر محورهای این برنامه است.
برنامه بحث روز به تهیه کنندگی جواد فیاضی، کارشناس مجری محمدرضا قربانی ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۳:۳۰ از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

** رادیو جوان
«دریچه» عنوان ویژه برنامه روز بصیرت رادیو جوان است که روزهای شنبه و جمعه ۹و ۸ دی ماه به مناسبت روز بصیرت با موضوع کنترل ذهن به روی آنتن می رود.
دریچه مجموعه ای از عنوان های مختلف است که در خصوص مسائل سیاسی و تاریخی به مباحث روشنگری، بصیرت و بیداری اسلامی اختصاص دارد و این برنامه به تهیه کنندگی زهره عبدالرحیم روز جمعه ۸ دی ماه از ساعت ۲۰ و روز شنبه ۹ دی ماه از ۱۹:۳۰ پخش می شود.
ویژه برنامه «عبور از غبار» نیز عنوان ویژه برنامه ای است که جمعه و شنبه ۸ و ۹ دی ماه به بررسی وقایع روز بصیرت اختصاص یافته است.
این برنامه به تهیه کنندگی حسین خلیل نژاد و گویندگی حسن خلقت دوست و فاطمه عباسی در قالب دو برنامه مستند ۱۵ دقیقه ای از ساعت ۱۸:۱۵ و ۱۵:۴۵ به روی آنتن می رود.

** رادیو گفت و گو
برنامه «گفت و گوی سیاسی» از رادیو گفت و گو در روزهای ششم تا نهم دی با مضمون روز بصیرت به روی آنتن می رود و ابعاد نقش آفرینی مردم در فرآیند مواجهه با فتنه ۸۸ و فرجام این در جریان در راهپیمایی ۹دی، بازخوانی فتنه ۸۸ در چارچوب هزینه های راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی و بازخوانی فتنه ۸۸ در چارچوب مدل های نوین آشوب سازی و بحران آفرینی از درون نظام از جمله عناوین این برنامه است که در این روزها به آن پرداخته می شود و این برنامه در ساعت ۱۷:۳۰ پخش خواهد شد.

** رادیو فرهنگ
گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ ویژه برنامه «۹ دی ۸۸ کجا بودید» را تهیه و تدارک دیده است. این برنامه روز جمعه ۸ دی از ساعت ۱۸ به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن خواهد رفت.
برنامه «نیمروز» نیز از رادیو فرهنگ در روز ۹ دی به موضوع اتفاقات ۹ دی ۸۸ خواهد پرداخت، این برنامه از ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

** رادیو تهران
«سایه روشن» برنامه ای است که ساعت ۱۵ روز شنبه ۹ دی ماه در قالب مستند گزارشی به روی آنتن می‌رود.
همچنین برنامه «صبح تهران» نیز که ساعت ۶:۳۵ به روی آنتن می‌رود، نگاهی اجتماعی و سیاسی به روز بصیرت خواهد داشت.

** رادیو اقتصاد
این رادیو به مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در برنامه «روز از نو» شنبه ۹ دی ماه، در بخشی از برنامه به مقوله اهداف اقتصادی استکبار درخصوص ایجاد فتنه خواهد پرداخت.
این برنامه با هدف تنوع اطلاع رسانی و نشاط همگانی، کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی مهدی شیار شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.
همچنین این شبکه در برنامه «ما می توانیم» نیز جمعه ۸ دی ماه، با رویکرد کلی در خصوص جایگاه ولایت و رهبری در امت اسلامی و نقش آن در هشت سال دفاع مقدس و زمان حال، اهداف استکبار در توطئه ها و نقش مردم در خنثی سازی آن به روی آنتن می رود.
این برنامه کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی است که جمعه ها ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

** رادیو سلامت
«بفرمایید سیب» عنوان یکی از ویژه برنامه های شبکه رادیویی سلامت به مناسبت روز بصیرت است که ۸ دی ماه، با حضور کارشناسان موضوع نقش بصیرت و آگاهی در زندگی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
بفرمایید سیب یک مجله تفریحی، سرگرم کننده و آموزشی با محوریت سلامت است که هر هفته به یکی از موضوعات حوزه سلامت می پردازد.
این برنامه کاری از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت است که ارتقای آگاهی مخاطبان در حوزه سلامت در راستای ایجاد نشاط و امید بخشی به مخاطبان را دنبال می کند.
این برنامه جمعه هر هفته از ساعت ۱۷ به مدت ۱۲۰ دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود.
برنامه «خونه زندگی» شبکه رادیویی سلامت نیز شنبه ۹ دی ماه، موضوع نگرش درست در زندگی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
این برنامه کاری از گروه خانواده شبکه رادیویی سلامت است که به تهیه کنندگی سارا شریفی و شهرام زین العابدین شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰:۲۰ تقدیم شنوندگان می‌شود.

** رادیو معارف
برنامه زنده «تجلی بصیرت» از رادیو معارف با هدف بیان تبیین حضور مردم در حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه پخش می شود و در این ویژه برنامه موضوعاتی همچون ثمرات و برکات حماسه و بصیرت ۹ دی، تلاش‌های دشمن برای از بین بردن اهمیت و آثار این حماسه، بررسی همکاری دشمنان انقلاب با فتنه‌گران و حماسه ۹ دی استحکام پیوند مردم با ولایت توسط آیت الله سید احمد خاتمی بررسی خواهد شد.
ویژه برنامه تجلی بصیرت کاری از گروه رویدادهای معارفی و اطلاع رسانی به سردبیری و تهیه کنندگی علی اسماعیلی و گویندگی رضا ملایی شنبه ۹ دی ۹۶ از ساعت ۸:۴۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه به صورت زنده تقدیم شنوندگان خواهد شد.

** رادیو صبا
«همپای صبا» ویژه برنامه روز بصیرت از رادیو صبا است و این برنامه که ساعت ۸:۳۰ روز شنبه ۹ دی ماه پخش می‌شود، به پرسش و پاسخ درباره حماسه ۹ دی ماه می‌پردازد.

** رادیو پیام
رادیو پیام نیز در قالب متن های مرتبط به اهمیت حماسه ۹دی درکلام مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و اهمیت این روز به عنوان روز میثاق با ولایت و دین داری خواهد پرداخت.

** رادیو نمایش
دو نمایش رادیویی به بهانه روز بصیرت از رادیو نمایش پخش می شود؛ «بصیرت» داستان تحول یک دانشجو با دیدن خواب شهادت برادرش و رسیدن به این واقعیت است که جنگ هنوز ادامه دارد و دشمن در حال توطئه و تفرقه اندازی است و تأثیر او بر روی دوستانش را مرور می‌کند که این نمایش رادیویی ساعت ۶:۳۰ شنبه ۹ دی ماه پخش می‌شود.
همچنین نمایش «آی آر ۶۵۵» ساعت ۷:۱۵ روز ۹ دی ماه به روی آنتن رفته و درباره یک استاد فیزیک دانشگاه تهران است که به دلیل مشکلات خانوادگی خواهرش به آمریکا می رود اما به بهانه نقص در روادیدش بازداشت می شود.

** رادیو ورزش
شبکه رادیویی ورزش هم صدا با سایرشبکه های رادیویی روز شنبه ۹ دی، با پخش برنامه های متنوع به استقبال این روز می رود و برنامه «صبح و ورزش» از ساعت ۷:۱۰ صبح از طریق ارتباط با گزارشگران مستقر در سطح شهر و همینطور مصاحبه با ورزشکاران و سرآمدان ورزشی کشورمان به این رویداد مهم می پردازد.
همچنین برنامه «فرهنگ و ورزش» که از ساعت ۱۱:۳۰ همان روز و برنامه عصرانه که از ساعت ۱۷ از این شبکه پخش می شود، در فواصل مختلف برنامه به بررسی این روز تاریخی و لزوم هوشیاری مردم برای مقابله با فتنه خواهد پرداخت.

** رادیو قرآن
«مهرتابان» که برنامه صبحگاهی رادیو قرآن است شنبه ۹ دی ماه از ساعت ۶:۴۵ به موضوع کلی میهن دوستی و حب الوطن بر اساس فرمایش رسول خدا (ص) حب الوطن من الایمان و به موضوع روز بصیرت می‌پردازد.
همچنین در همان روز برنامه «صفحه تقویم» ساعت ۸:۱۰ به مرور خروش مردم انقلابی در ۹ دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در سال ۱۳۸۸ شمسی خواهد پرداخت.
به گزارش خطرنگار، مقام معظم رهبری در توصیف حماسه نهم دی ماه، روز بصیرت فرموده اند: حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید. حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.
فراهنگ**۱۰۰۳**۱۰۵۵
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


رادیو


۹دی


روز بصیرت

نظرات بسته شده است.