از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13157

84 بازدید

به گزارش خطرنگار، از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، دبیرخانه شورای مذکور روز دوشنبه عنوان کرده است که داوران و اعضای کارگروه فنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه صرفاً فیلم های راه یافته به جشنواره فیلم فجر را از نظر اثرگذاری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داوری خواهد کرد.بنابر این […]

به گزارش خطرنگار، از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، دبیرخانه شورای مذکور روز دوشنبه عنوان کرده است که داوران و اعضای کارگروه فنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه صرفاً فیلم های راه یافته به جشنواره فیلم فجر را از نظر اثرگذاری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داوری خواهد کرد.
بنابر این اعلام، معاونت اجتماعی قوه قضائیه به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی درحوزه تولیدات سینمایی با همکاری کارگروهی متشکل از کارگردانان و تهیه کنندگان سینما از سال ۱۳۹۴ فیلمنامه هایی که برای مشاوره های حقوقی – قضایی به این معاونت ارجاع می شود را با همکاری تیم کارشناسی بررسی می کند و مشاوره ارائه می دهد.
در سه سال گذشته به صورت مستقل و بدون ورود به حوزه فعالیت جشنواره فجر با رصد فیلم های راه یافته به جشنواره، فیلم هایی را که با رویکرد پیشگیری ساخته شده اند شناسایی و با هدف تقویت رویکرد پیشگیری در تولیدات سینمایی از عوامل سازنده فیلم های منتخب، تقدیر و قدردانی می کند.
بنابر اعلام دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی عمومی قوه قضائیه، این داوران و اعضای کارگروه فنی معاونت اجتماعی قوه قضاییه هیچ ارتباطی با کمیته داوران جشنواره فیلم فجر ندارد و صرفاً فیلم های راه یافته به جشنواره فیلم فجر را از نظر اثرگذاری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داوری خواهدکرد.
همچنین امسال معاونت اجتماعی برای نخستین بار با گردآوری پرونده های قضایی از سراسر کشور قصد دارد سوژه ها و فیلم نامه های مناسب را در اختیار تهیه کنندگان قرار دهد.
بنابر این گزارش، دو روز پیش به نقل از مهدی افتخاری دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی قوه قضاییه این خبر منتشر شده بود که ورود کارگروه فنی قوه قضاییه به بررسی فیلم‌های جشنواره فجر جدی‌تر شده و این کارگروه در انتخاب فیلم‌ها نقش دارد. خبری که با تکذیب فوری دبیر جشنواره مواجه شد.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار می شود.
فراهنگ** ۹۲۴۶** ۱۸۲۳
خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


قوه قضاییه


جشنواره فیلم فجر


انتخاب فیلم

نظرات بسته شده است.