از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13006

116 بازدید

به گزارش ایرنا؛ نخستین نشست اختتامیه کنفرانس مشترک روسای مجالس ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، روسیه و چین از صبح یکشنبه سوم دیماه به وقت محلی در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.نشست نخست با عنوان ‘جست و جوی راهبردهای مشترک برای مبارزه با تروریسم در منطقه و نقش پارلمان‌ها ‘و نشست دوم تحت عنوان ‘شناسایی […]

به گزارش ایرنا؛ نخستین نشست اختتامیه کنفرانس مشترک روسای مجالس ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، روسیه و چین از صبح یکشنبه سوم دیماه به وقت محلی در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.
نشست نخست با عنوان ‘جست و جوی راهبردهای مشترک برای مبارزه با تروریسم در منطقه و نقش پارلمان‌ها ‘و نشست دوم تحت عنوان ‘شناسایی چشم اندازهای در مسیر رفاه مشترک از طریق افزایش ارتباطات منطقه‌ای’ برگزار شده و بیانیه مشترکی نیز بر اساس موضوعات مطرح شده تهیه و از سوی روسای مجالس شرکت کننده امضا شد.
با اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، کنفرانس بعدی این اجلاس در تهران برگزار می شود.
‘سردار ایاز صادق ‘ رئیس مجلس سنای پاکستان در نشست اختتامیه ضمن تشکر از حضور هیأت‌های پارلمانی ایران، روسیه، ترکیه، افغانستان و چین گفت:در خصوص چالش‌های تروریست مذاکره کردیم و بیانیه‌ای نیز امضا شد.
سردار ایاز صادق با بیان اینکه روسای مجالس حاضر در این کنفرانس درخصوص موضوعی واحد متحد و هماهنگ هستند،افزود:از ظرفیت پارلمان‌های خود و دیپلماسی پارلمانی استفاده خواهیم کرد، البته نه تنها صرفا در راستای مبارزه با تروریسم، بلکه در سایر حوزه‌های اقتصادی، بهداشتی و آموزش نیز در آینده روابط خود را گسترش می دهیم.
به گزارش خطرنگار، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه به وقت محلی به منظور شرکت و سخنرانی نشست بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم با حضور رئیسان مجالس شش کشور « ایران، روسیه، ترکیه، افغانستان، چین و پاکستان» به اسلام آباد پایتخت پاکستان وارد شد.
حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور ایرانیان خارج از کشور و پارلمانی وزیر امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل، محمد جواد کولیوند رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس و محمد کاظمی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی و اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این سفر لاریجانی را همراهی می کنند.
اجلاس «چالش های مقابله با تروریسم و نقش همکاری های منطقه ای» با ابتکار مجلس ملی پاکستان و حضور رئیسان مجالس شش کشور ایران، پاکستان، روسیه، افغانستان، چین و ترکیه روز یکشنبه امروز سوم دی در اسلام آباد پاکستان در حال برگزاری است.
علی لاریجانی در حاشیه این نشست با رییس مجلس سنای پاکستان و رییس مجلس دومای روسیه دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار با رییس مجلس ملی پاکستان و رییس بانک مرکزی پاکستان و برگزاری نشست خبری با رسانه ها از برنامه های روز دوشنبه سفر رییس مجلس شورای اسلامی به پاکستان است.
آساق**۶۱۲۵**۳۴۰۴**سیدبهادر حسینی**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*


سیاسی


مبارزه تروریسم


اجلاس اسلام آباد


علی لاریجانی

نظرات بسته شده است.