از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12984

65 بازدید

به گزارش خطرنگار، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان یکشنبه به نقل از آیت الله ‘ سید یوسف طباطبایی نژاد ‘ اضافه کرد: مسئولان باید بگونه ای برنامه ریزی کنند که مردم برای انجام فرآیند امور اداری خود با کمترین زحمت مواجه شوند و این فرآیند با کمترین زمان […]

به گزارش خطرنگار، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان یکشنبه به نقل از آیت الله ‘ سید یوسف طباطبایی نژاد ‘ اضافه کرد: مسئولان باید بگونه ای برنامه ریزی کنند که مردم برای انجام فرآیند امور اداری خود با کمترین زحمت مواجه شوند و این فرآیند با کمترین زمان انجام شود.
وی با تقدیر از زحمات سازمان ثبت احوال گفت: امانتداری و دقت حرف اول را در سازمان ثبت احوال می زند.
امام جمعه اصفهان در این دیدار که به مناسبت هفته ثبت احوال انجام شد، افزود: تاکنون شکایتی از اداره ثبت احوال استان به دفتر ما گزارش نشده است و این نشان از رضایتمندی مراجعان دارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انصافاً سازمان ثبت احوال کشور پس از پیروزی انقلاب با دگرگونی عظیمی مواجه شد و خیلی سریع خود را با فناوری های نوین همراه کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد بر لزوم دقت و امانتداری در امور وابسته به سازمان ثبت احوال تأکید کرد و گفت: پایه و اساس همه برنامه ریزی های کشور بر اساس آماری است که توسط این سازمان ثبت می شود بنابر این برای حفظ هویت ملی باید بسیار دقیق و ظریف بود.
در ابتدای این دیدار ‘ حسین غفرانی کجانی ‘ مدیر کل ثبت احوال با ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: تا سال ۱۳۶۷، چهار میلیون و پانصد هزار سند بصورت دستی صادر شده بود و نیاز سازمان های برنامه ریزی را تأمین می کرد.
وی تصریح کرد: این اداره کل از سال ۱۳۶۸ با استفاده از فناوری های نوین وارد مرحله جدیدی شد و اسناد سجلی را با کد ملی صادر کرد.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: تاکنون ۱۱۰ میلیون سند سجلی در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت شده و اصفهان سومین استان کشور در زمینه ثبت اطلاعات این سامانه است.
در ادامه جلسه حمید پارسایی معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور نیز با ارائه گزارشی از اقدام های سازمان ثبت احوال گفت: راه اندازی پایگاه اطلاعات جمعیت کشور اولین اقدام مهم و اثرگذار این سازمان است .
وی افزود: با اقدام های انجام شده امکان جعل مدارک شناسایی و هویتی افراد سلب شده و با بهره برداری بیش از ۱۲۰ دستگاه جلوی بسیاری از تخلفات گرفته شده است.
معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور دومین پروژه عظیم سازمان را صدور کارت ملی هوشمند بیان کرد و گفت: با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته، امکان جعل این کارت ها به صفر رسیده است و این طرح به عنوان زیر ساخت دولت الکترونیک بسیار حائز اهمیت بود.
وی همچنین به نرخ رشد کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس علم جمعیت شناسی اگر هر زوج ۲٫۱ بچه از خود به جا بگذارند جمعیت ثابت می ماند اما متأسفانه در سال های گذشته ضریب جمعیت کشور نزدیک به ۱٫۶ رسیده بود و کشور را بسوی فرسودگی و پیری پیش می برد.
پارسایی اظهار کرد: با تذکرات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب جلوی این روند گرفته شد و الان ضریب نرخ رشد کشور بین ۲ تا ۲٫۱ شده است.
به گزارش خطرنگار، با تصویب شورای فرهنگی کشور، سوم دی به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.
۸۱۱۴/ ۲۰۹۳ ** خبرنگار: امیر حسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


اجتماعی


ثبت احوال اصفهان


امام جمعه اصفهان


معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال

نظرات بسته شده است.